fizinfo - Re: [Fizinfo] Mennyi az annyi ?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Mennyi az annyi ?

  • From: Szücs Imre <szucsi AT rmki.kfki.hu>
  • To: <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Mennyi az annyi ?
  • Date: Fri, 19 Jun 2009 15:29:00 +0200

Kedves Kollégák,

a témára emlékezve egy kicsit elidőztem az ATV szóbanforgó műsorának egy
feladványánál és meglepődve tapasztaltam, hogy megint nem fogadták el az
általam helyesnek vélt választ, több alkalommal sem. Az ATV szerkesztősége a
kvíz műsor (1) 8772533-as ügyfélszolgálatához irányított.

Ott egy hölgy közölte velem, hogy ez nem egy matematikai feladat, hanem egy
kvíz feladat! Olvassam el, hogy mi van a képernyőre írva: "Adja össze az
ábrán szereplő összes számot!" És valóban, a matematikai feladvány tábláját
egy sportoló tartja, akinek a mezén van egy 37-es szám. Arra a kérdésemre,
hogy ha ez egy ilyen jellegű kvíz feladat, amire ugyan nincs utalás a
képernyőn, akkor a matematikai feladatsor végén miért van egy egyenlőség jel
és egy kérdőjel, azt válaszolta, azokkal nem kell csinálni semmit, mert azok
nem számok! A műveleti jelek és a zárójelek sem számítanak.

Aha! Most már értem, gondoltam magamban és motyogtam valamit az etikáról,
majd letettem a kagylót. De tévedtem abban, hogy már értem, mert most már az
nem világos, hogy pl. a 37 az most tényleg "37"-nek , vagy "3+7"-nek számít?

Erre szokták mondani, hogy ügyes! ...

Üdvözlettel: Szűcs Imre