fizinfo - Re: [Fizinfo] Mennyi az annyi ?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Mennyi az annyi ?

  • From: Bela Sulik <sulik AT atomki.hu>
  • To: por AT reak.bme.hu,Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Mennyi az annyi ?
  • Date: Thu, 18 Jun 2009 10:29:42 +0200

Kedves Gábor!

Vigyázat! Nem a matematika már az általános iskolák 3. osztályában
oktatott szabály szerint tessék végezni a bepötyögést! Csak sorba tessék
nyomkodni a gombokat: 1,1,0,+,1,*,4,+,(,8,+,9,),-,7,-,5,+,3,+,1,=
/a vesszõ csak elválasztó karakter itt, akkor semmit nem kell csinálni!/

Örömmel jelentem, hogy az én Windows kalkulátorom nagyobb teljesítményû.
Nekem a bepötyögés 453-at eredményez.

Azért hûtsön le bennünket, hogy ugyanezen kalkulátor program
tudományos változatában a pötyögés 123-at ad.

Gyakorló szülõként tudom, hogy az általános iskolákban nincs olyan
kötelezõ tananyag, hogy kalkulátor-használat. Biztosan van olyan kolléga,
aki megtanítja hogyan lehet a különbözõ kalkulátor típusokat úgy használni,
hogy mind helyes eredményt adjanak. Ök a kivétel, akiknek nagy-nagy tisztelet jár.

Inkább olyan szemléletet látok, hogy a fiatal generáció úgyis
a digitális világ interaktív nyomkodásában nõ fel, õk ezt úgyis jobban tudják,
két perc alatt kiismerik, amit én használati utasítással egy óra alatt sem.
Tehát nem kell ezt tanítani (és rászánni típusonként azt a nem is csak egy órát),
elég valamikor azt mondani, hogy holnaptól hozzatok kalkulátort és használhatjátok.

És a kijelzõn eredmény jelenik meg.
És ha rossz,
és tanárként nem magabiztosan és gyorsan mutatok rá miért,
hanem elõbb csak egy-két bizonytalan mozdulatot teszek,
onnantól a kalkulátornak lesz igaza.
Az nem bizonytalankodik.
Ez így nem megy.

Elõre meg kell mutatni, hogy a kalkulátorral tévedni lehet.
(és a mobilon is is be lehet állítani valamit tévesen).
Hogy a számolás szabályai a fontosak, a kalkulátor csak eszköz a gyorsabb munkához.

Persze nehéz a jól kiképzett gyalogsági tisztnek huszárokat képeznie
azon az alapon, hogy a ló olyan olcsó lett, hogy ma már minden katonának jut több is.
A magyar meg úgyis lóra termett, tehát menni fog az, nem kell aggódni.

A lóról ugyanis le lehet esni.

Egy TV vetélkedõ inkább csak amolyan hintaló.
De hallani lehet belõle, hogy már dobognak az igazi paták, kapálják, vágják a gyepet.

Az adóhivatalban is hamarosan olyan munkatársak ülnek majd,
akik csak úgy interaktíve tanulták a digitális viágot.
És használják a bevezetésben bemutatott nagyteljesítményû kalkulátorokat.

Elnézést a hosszú szövegért.
Dolgozzunk egy átgondolt, jó oktatási rendszerért (pl. copy-paste mentes tankönyvekért).

Üdvözlettel,
Sulik Béla

Dr. Bela Sulik physicist E-mail: sulik AT atomki.hu
Inst. Nucl. Res. (ATOMKI), Bem ter 18/c, H-4026 Debrecen, HUNGARY
Tel +36-52-509-254, +36-52-509-200 (operator), +36-52 416-181 (fax)