fizinfo - Re: [Fizinfo] Mennyi az annyi ?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Mennyi az annyi ?

  • From: por AT reak.bme.hu
  • To: "Istvan Horvath" <Horvath.Istvan AT zmne.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Mennyi az annyi ?
  • Date: Wed, 17 Jun 2009 23:21:00 +0200 (CEST)

Elnézést kérek, Hidas Páltól, neki már korábban elküldtem a """MEGFEJTÉST""
Most a FIZINFOnak is közzéteszem

A "helyes"(?????) eredmény 234.
Erről bárki meggyőződhet(!!) ha lehívja a windows-ból a kellékek közül
számológépet és bepötyögi a közölt képletet.
Vigyázat! Nem a matematika már az általános iskolák 3. osztályában
oktatott szabály szerint tessék végezni a bepötyögést! Csak sorba tessék
nyomkodni a gombokat: 1,1,0,+,1,*,4,+,(,8,+,9,),-,7,-,5,+,3,+,1,=
/a vessző csak elválasztó karakter itt, akkor semmit nem kell csinálni!/

Hogyan? hogy ez marhaság? És nincs aki ezt csinálná? Aki már oktatott a
magyar felsőoktatásban az már találkozott ezzel a jelenséggel. Jön a diák:
"tanár úr nem értem miért állítja, hogy rossz a végeredményem, bepötyögtem
a zsebszámológépembe, és az számította ezt ki, tehát biztos jó!". /Még a
nagyságrend sem volt jó!!/

Szinte biztos vagyok benne, hogy az ATV is hasonlóképpen kapta meg a
"helyes" eredményt, hiszen ha az ember kézzel összead egy ilyen hosszú
kifejezést, akkor tévedhet, de a számológép "tévedhetetlen". És persze a
betelefonálók is kb. így jutottak /5-500 terjedő/ eredményekre. Ma már
senki nem számol fejben!

Pór Gábor
PS.: az én fiam még csak harmadikos, persze ő még nem hibázza el