fizinfo - Re: [Fizinfo] No"kro"l

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] No"kro"l

  • From: "Laszlo E. Szabo" <leszabo AT phil.elte.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] No"kro"l
  • Date: Sun, 16 Dec 2007 12:53:41 +0100

Kedves Kati!

A kvóta-javaslatban nincs pozitív diszkrimináció. A pozitív
diszkrimináció intézménye, melyet én melegen támogatnék, az más. Az azt
jelentené, hogy ha azt szeretnénk, hogy több férfi legyen óvodai és alsó
tagozatos tanító, akkor kedvezményekkel támogassuk férfiak
jelentkezését és felvételét az ilyen iskolákba. Mi ebben az igazságtalanság,
vagy a
megalázó?

Ami a "nevesítést" illeti, így utólag, ... nyilvánvaló, hogy lehetetlent
kérsz. Nem ez a lényeg. Az igazán káros hatású dolgok nem is
jogsértők. Sokkal többet ártanak a hallgató fiúk előtt - leendő tanárok
előtt! - előadott szexista jópofizások, vagy hogy az általános
iskolában a tanár csak fiúkat kér meg arra, hogy a fizika szertárban
segítsenek, és nem is tudatosodik benne, hogy ezt teszi.

Üdvözlettel,
Laci

On Sun, 16 Dec 2007 10:00:56 +0100
Katalin Martinas
<MARTINAS AT ludens.elte.hu>
wrote:

> O | | Az Eotvos Lorand Fizikai
> Tarsulat informacios es vita-lapja |
> felelos. |
> Kedves Georgina,
>

> Eseted szerencsére nem jellemző, viszont a teljes fizikus közösséget
> sározza be. Kérlek nevesítsd, melyik egyetemen, mikor, melyik
> oktatóval történt.
> Csak a nyilvánosság segít, hogy hasonló esetek ne fordulhassanak elő.
>
> A kvótáról: A pozitív diszkriminációt jobban ellenzem, mint a
> negatívot. A negatív ellen lehet tenni, míg a pozitív alattomosan
> sugallja azt, hogy valóban másod rendűek vagyunk.

> [...]

L a s z l o E. S z a b o
Department of Logic, Institute of Philosophy
Faculty of Humanities, Eotvos University, Budapest
http://philosophy.elte.hu/leszabo