fizinfo - [Fizinfo] Nok a szakmai eletben

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Nok a szakmai eletben

  • From: Lengyel Róbert <len AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Nok a szakmai eletben
  • Date: Tue, 18 Dec 2007 12:15:51 +0100 (CET)

Kedves Fizinfo olvasók!

Korábban sokat gondolkoztam ebben a tárgyban. Kapcsolódva a korábbi
párbeszédhez, megosztanám a gondolataimat, kíváncsi vagyok, ki mit gondol
róluk.

A teljes egyenlőségnek biológiai akadályai vannak a nők javára. A nők adják a
mitokondriumot (meghatározva ezzel a gyermek energiatermelésének
hatékonyságát), a nők hordják ki a magzatot, számos génpár esetében az anya
dönti el, hogy az anyai vagy az apai változat fejeződjön ki (anyai hatás), az
immunrendszer fejlődését az anya határozza meg az anyatejben lévő
ellenanyagokkal és az anya alakítja ki az újszülött mikroflóráját a
szoptatással. A szaporodásban jóval több fontos kérdésben döntenek a nők,
mint a férfiak. Röviden: A nők a szaporodás urai.

Olyan élményeik vannak, amik nekünk, férfiaknak nem adatott meg, és soha nem
is fog. A nők és férfiak egyenlőségének értékelésekor ezeket a tényeket
mindig elfelejtik megemlíteni, kizárólag a szakmai életbeli helyzetet
értékelik. A nők és férfiak között akkor lehetne teljes egyenlőség, ha mi,
férfiak is tudnánk szülni.

Nem beszélve a fiúmagzatok magasabb vetélési arányáról, a fiúgyermekek
magasabb halálozási arányáról és a férfiak alacsonyabb várható élettartamáról.

Szerintem a vita így vagy úgy, de mindenképpen el fog csendesedni. A világban
körülnézve megállapítható, hogy azokban a kultúrákban, ahol a nők a család
körül, otthon szeretnek dolgozni (főállású anyák), és nem egy családjától
távolabbi munkahelyen, sokkal sikeresebbek a szaporodásban. Ha minden
folyamat így megy tovább változatlanul, az egyenlőségi vita azzal fog
"megoldódni", hogy a nők szakmai életbeli 50-50%-os részvételéért harcoló
kultúrák egész egyszerűen ki fognak pusztulni.

Továbbá azt sem értem, hogy akik kvótákat akarnak bevezetni miért csak az
Akadémiáról és az Országgyűlésről beszélnek? Miért nem beszélnek az egyetemi
hallgatókról, akik között a szakok nagy részén most női túlreprezentáltság
van? Ott akkor szerintük korlátozni kellene a nők oktatáshoz történő
hozzáférését?

Üdv:
Robi

Ajándékvásárlás az utolsó pillanatban? A megoldás az Alexandra Online áruház.
Még a december 21-én leadott könyv, CD, DVD megrendeléseket is 1 napos
kiszállítással teljesítjük.
http://ad.adverticum.net/b/cl,1,6022,236565,281483/click.prm