fizinfo - [Fizinfo] Nem lehet tudni előre...

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Nem lehet tudni előre...

  • From: Zátonyi Sándor <zatonyis AT freemail.hu>
  • To: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Nem lehet tudni előre...
  • Date: Thu, 29 Nov 2007 18:08:12 +0100 (CET)

Tisztelt Listatagok!
Kedves Bíró Tamás!

Nem lehet tudni előre, kinek hogyan alakul az élete, milyen tudásra lesz
szüksége. Egy régi személyes emlékem, és egy mai mai hír is ezt igazolja.

Az osztrák határtól 8-10 kilométerre születtem 1952-ben. Középiskolás voltam,
amikor felszedték az aknazárat, és kiépítették a drótkerítéses
jelzőrendszert. Harmadikos koromban (Sopronba költözésünkig) néhány hónapig
naponta utaztam szülőfalumból vonattal Sopronba, a gimnáziumba. Naponta
láttam, amint Nagycenknél 4 határőr meg a kutya felszáll a vonatra, és
"vigyáz" ránk, nehogy a vészféket meghúzva Nagycenk és Kópháza között a
vágánytól 3-4 méterre lévő határon átszökjünk. Természetesen a kritikus
szakaszon a határ mellett is volt járőr. Ebben a helyzetben nem láthatta
senki sem előre, hogy egyszer (egy hónap múlva) itt is át lehet majd menni a
határon, sőt okmány sem kell hozzá. Nem is vettük komolyan a német tanulását,
mert ugyan minek. Annyit megtanultunk, hogy el nem adnak ma sem német
nyevterületen, de ez sajnos nem nyelvtudás. Ma ez kifejezetten hátrány.

Egy idézet az ORIGÓ Tudomány rovatának egy mai híréből (Bolygónk jövőjéről
döntenek az eddigi legfontosabb klímakonferencián): "Az ENSZ Balin
megrendezésre kerülő konferenciájára készülők névsora is jelzi: nagy a tét. A
részt vevő 180 ország magas rangú delegációja mellett jelen lesz a
megállapodást sürgető Ban Ki Mun ENSZ főtitkár csakúgy, mint az Európai
Bizottság elnöke, José Manuel Barosso. Magyarországot Fodor Gábor
környezetvédelmi miniszter képviseli..." Fodor Gábor ismereteim szerint
jogász. Középiskolásként és joghallgatóként nem hiszem, hogy látta volna
előre, hogy egyszer ebbe a pozícióba és ilyen szerepbe kerül. Gyanítom a
többi vezető közt is akad jogász, közgazda, netán bölcsész végzettségű. És
most fontos kérdésekben rólunk is döntenek... Remélem, elegendő
természettudományos ismeret birtokában.

http://www.origo.hu/tudomany/20071126-latolgatasok-a-kiotoi-jegyzokonyvet-felvalto-megallapodasrol-szolo-bali-klimakonferencia-elott.html

Zátonyi Sándor
www.fizkapu.hu