fizinfo - Re: [Fizinfo] kérdés

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] kérdés

  • From: tibor.lakatos AT etk.pte.hu
  • To: Härtlein Károly <hartlein AT gmail.com>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] kérdés
  • Date: Thu, 21 Jun 2007 09:10:09 +0200 (CEST)

> Kedves Kollégák!
>
> Megjelent egy cikk:
>
> http://www.radio.hu/read/226369/rid/PVl6TQ==
>
> A szerzője így kezdi a cikket
>
> A hír fogadtatása nem egyértelmű. A fizikával foglalkozó magyar
kutatóknak
> van egy internetes levelezőlistája, ahol megbeszélhetik egymással az
őket
> érdeklő híreket, eseményeket. Persze itt is rögtön téma lett a vezeték
nélküli áramtovábbítás. Volt aki azt írta, hogy szerinte ez az évezred
felfedezése, míg mások szerint az eljárás se nem új, se nem hasznos,
ugyanis
> már egy-két méteren akkora a szükségszerű veszteség, hogy ebből működő
termék sosem lesz.

> Szeretném tudni ki volt az akinek ezt a sorokat köszönhetjük:
>
> Volt aki azt írta, hogy szerinte ez az évezred felfedezése?
>
> Megjegyzem, a cikk írójának van több tévedése is, hiszen vezeték nálküli
áramtovábbításról senki sem beszélt....

http://www.mit.edu/~soljacic/AIP_press.pdf<http://www.mit.edu/%7Esoljacic/AIP_press.pdf>
http://arxiv.org/ftp/physics/papers/0611/0611063.pdf

> Szóval, csak óvatosan beszélgessünk, mert még félremagyarázzák!
> --
> üdv.:
> Härtlein Károly

Agócs kolléga rakciója:
Fizikus ilyet nem mondhatott, a listán pedig csak negatív véleményeket
olvastam. Lehetséges, hogy a subject mezőbe írta valaki ezt a szöveget. A
Népszabadság on-line két héttel ezelőtti vasárnapi kiemelt hírének volt
valami ilyesmi a címe, én (is) írtam nekik, és le is vették.
A Kossuth Rádióban is volt erről szó (a Szondában, múlt vasárnap), és
pontosan ezzel a dumával kezdődött a riport egy elméleti fizikus
kollégával, aki nem azzal kezdte, hogy ez egy marhaság, hanem azt
fejtegete, hogy milyen környezeti veszélyekkel jarna ez a dolog, ha
megvalósulna. (Hiába, az elm.fiz. már csak ilyen). Na ebből készült a
cikk. Tipikus felületes rádióriport, a Gimes Júlia nyilván nem olvasta a
listát, Elek László meg készpénznek vette, amit ott hallott.
Üdv: Agócs L.

Kedves Karcsi, kedves kollégák,
Szánom-bánom bűnömet, de én voltam. Miután bemásoltam az eredeti
újságcikket, ezt írtam, idézem
"Jól értem, hogy ez az évezred nagy felfedezése?"
A kérdést irónikusnak szántam és valamennyien így is értettétek. Az utolsó
négy szó kétségtelenül így hangzik "... az évezred nagy felfedezése..."
De ezt úgy értelmezni, ahogy a rádió munkatársa tette,olyan, mintha a
Bibliát azza vádolnánk, hogy benne áll "nincs Isten". (valójában: "és
mondá szívében a balga: nincs Isten...")
Bűnbánatos baráti üdvözlettel
Lakatos Tibor

  • Re: [Fizinfo] kérdés, tibor . lakatos, 06/21/2007