fizinfo - Re: [Fizinfo] A vizsgálat lezárult!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] A vizsgálat lezárult!

  • From: Gnadig Peter <gnadig AT komal.hu>
  • To: Lindeisz László <laszlo.lindeisz AT t-online.hu>
  • Cc: Fizinfo AT lists.kfki.hu, GNADIG AT KOMAL.ELTE.HU, gnadig AT ludens.elte.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] A vizsgálat lezárult!
  • Date: Sun, 17 Dec 2006 20:43:56 +0100 (CET)

T. Lista,

Lindeisz László levelére - érintettség okából - megpróbálok röviden
válaszolni.

Annak idején én dobtam be az 1 millió forintos kihívás ötletét. Szivet
melengető volt, hogy mintegy 20-an jelezték, készek a havi fizetésük nem
elhanyagolható hányadával beszállni, így össze is jött volna az alaptőke.
Annak, hogy csend lett belőle, több oka is van.

1. Valaki okos szóval elmagyarázta, hogy ,,de nagy marha vagy Te, G.P.''
(talán nem így, de a lényege ez volt), az egészből csak E.Gy.-nek
lenne haszna, mert jó reklámot csinálnánk az örökmozgó-blöffjeihez, a
,,semleges'' döntőbíróság pedig - mivel a mai magyar
tudományos/műszaki közgondolkodás pedig olyan szinten áll, amilyenen -
a tényeket és érveket simán mellőzve megszavazná, hogy örökmozgók, vízzel
hajtható autók, földsugárzás, mágneses gyógyító kövek stb. márpedig
vannak, akármit állít is a TUDÓSOK csökött irigysége. Egy a MTESZ
székházában ,,műszaki értelmiségieknek'' tartott ,,Gróf Spanyol''
előadáson volt szerencsém megélni, hogy a hallgatóság számottevő része
hogyan söpört le minden észérvet azasztalról, s ha szavazásra tették volna
fel a kérdést, hogy mennyi 2 x 2, nem sok esélyt adtam volna a 4-nek!
Mindez a 21. században, Európa közepén!

2. A kétségkívül leghíresebb ,,próféta'', E.Gy. mellett olyan ütemben
bukkannak fel újabb és újabb önjelölt világmegváltók, hogy reménytelennek
itélem mindegyikükkel harcba keveredni. Lehet, hogy ez a korral
járó belefáradási effektus, lehet, hogy az élet fontosabb
területein meglévő értelmesebb feladatok miatt nem akarok
főállásban lángpallóssal küzdeni az áltudományok főpapjaival. Azt azonban
elég bántó feltételezésnek tartom, hogy ennek oka a házon belüli és azon
kívüli emberek kategóriáiban keresendő. E.Gy.-gyel akkor is kemény harcot
,,vívtam'', amikor ő az ELTE-n tartott előadásokat (sőt, talán éppen akkor
volt a legkeményebb a vitánk). A falak víztelenítéséhez sokkal kevésbé értek,
mint az energiamegmaradáshoz, ezen a területen nem kívánok a Kolléga
úr zagyva hatásmechanizmus-magyarázataival
értelmetlen vitába szállni.

3. Valami pozitívumot is írjak: örömmel töltött el az ELTE-hallgatók által
szervezett néhány ,,Semmittudás egyeteme'' összejövetel, ahol azt láttam,
hogy legalább a Tudományegyetem diákjai hajlandók normálisan gondolkodni,
és nem verhetők át hangzatos zagyvaságokkal, áltudományos demagógiával..
Lehet, hogy 10 év múlva már ez sem lesz nyilvánvaló.

Gnadig Péter
fizikus
ELTE Atomfizikai Tanszék