fizinfo - Re: [Fizinfo] A vizsgálat lezárult!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] A vizsgálat lezárult!

  • From: Lindeisz László <laszlo.lindeisz AT t-online.hu>
  • To: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] A vizsgálat lezárult!
  • Date: Thu, 14 Dec 2006 16:15:27 +0100

Tisztelt Lista!

Az MTA Tudományetikai Bizottságának a Härtlein Károly által indított eljárást
megszűntető határozatában található nyelvi érdekességekre hívom fel a Lista
olvasóinak figyelmét. A szöveg szerint a TeB megszűnteti az eljárást, mert az
csak a tudományosság perifériáját érinti. Tehát nem a beadvány tárgya, hanem
maga az eljárás érinti a tudomány perifériáját, ha jól értem. Nem lennék
meglepve, ha az "áltudomány" szó helyett a jövőben elterjedne a "perifériális
tudomány" eufémizmus. Akinek a Härtlein Károly által Dr. Orbán Józseftől
idézett szöveg felkeltette az érdeklődését, elolvashatja az AQUAPOL ketyere
működési elvének leírását itt:

http://www.aquapol.hu/mukelv.pdf

Dr. Orbán szakmai életrajzát pedig itt:

http://www.pmmf.hu/static/portal/resume/orban_j.html

Fentiek elolvasása után az MTA TeB működése, tagjainak fogalmazási készsége
és a magyar tudományos élet működési zavarai mélységesebb aggodalommal
töltenek el, mint Dr. Orbán működése.

Örömhír viszont, hogy a TeB méltányolja Härtlein Károly áltudományosság
elleni küzdelmét - miután beadványáról kikérte az érintett Dr. Orbán
véleményét (tehát nem a tárgyról, hanem a beadványról, ha jól értem), ami
tulajdonképpen jogi nonszensz.

Lindeisz László