fizinfo - [Fizinfo] egy uj tudomanyos magazin jelent meg

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] egy uj tudomanyos magazin jelent meg

  • From: Károly Härtlein <hartlein AT eik.bme.hu>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu, tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: [Fizinfo] egy uj tudomanyos magazin jelent meg
  • Date: Thu, 15 Apr 2004 18:54:11 +0200

Kedves Kollegak!

Azert ragadtam billentyut, mert egy uj magazinra szeretnem a figyelmuket felhivni:

Egy nagyon szep, izleses megjelenesu, kepeivel valosaggal lenyugozo sajtotermek kerult a kezembe. A bevezeto ara alapjan egyertelmuen olcso, ket forinttal olcsobb mint a hazai piacon nagy multtal es szakmai szinvonallal rendelkezo Termeszet Vilaga c. folyoirat (390Ft). Az onmagat “a felfedezesek, a tudomany es a technika magazinjanak” titulalo 3. Evezred c. folyoirat azonban meglehetosen gyanus. Tobb jel is utal erre:

A cikkek iroirol probaltam megtudni valamit, igaz csak az internet allt a rendelkezesemre. A legtobb szerzo egyatalan nem volt azonosithato. A keresesi filozofiam: a nevre kerestem ra, ha sok volt akkor a temakorrel probaltam szukiten. Jellemzoen a nevek cseh ill szlovak cimeket adtak, es fontos megjegyeznem hogy ezeken a nyelveken semmit sem tudok.

Velinsky Frederik A meg mindig rejtelyes gombvillam
Csikos gyilkosok - eroszak az allatok kozott
Dvorak Ondrej Hidrogenes Izland
Matusinsky Dalibor Ellenorzes alatt a Nap
Elorejelzes tiztrillio evre
Koukal Milan Milyen titkokat rejt a kozmikus ter
Bukovsky Tamás Poloskak fognak gyogyitani?
Cerny Mihály A rejtely neve skizofrenia
Jana Patkova A vulkan kratereben
Onkentes kiserleti alanyok
Radka Vojáoková Eltunt expediciok
Marcel Grün Utazas a Nap belsejebe
Preuoil Pavel Ursiklok es az atmoszfera tanulmanyozasa
Demizsonnal a hatunkon
Novotny Mihály A vilag leggyorsabb vonatai
Novák János Antianyag gyar

Volt olyan akit sikerult megtalalni, de sajnos ettol veszitette el a hitelesseget. Megtalaltam peldaul “A meg mindig rejtelyes gombvillam” c. cikk szerzojet (Velinsky Frederik). O a cseh IKARIE cimu SCI-FI magazin egyik szerzoje. Mellekesen megjegyzem, hogy az elobb parhuzamba allitott Termeszet Vilaga ujsag minden szerkesztosegi tagjat konnyen meg lehetett talalni a neten. Es el is lehetett donteni roluk, hogy valoban van kozuk az adott temahoz. Tovabbi elremiszto indito teny, hogy az onmagat ismeretterjesztonek mondo folyoirat szerkesztobizottsagaban szerepel Dr. Egely Gyorgy mint fizikus. Mennyire lehet hiteles az ujag, ezt mindenki dontse el maga. Ha valaki nem tudna eldonteni hogy Egelynek mi a titulusa akkor latogasson el az alabbi cimre:
http://jedlik.phy.bme.hu/borsohanyo/hartlein/kiegely/

Velemenyem szerint a lap, tobb cikket elolvasva jellemezheto azzal, hogy a cikkek magyartalan nyelvezetuek, (pl.: a kapacitor szot pl. sohasem hasznalnam magyarban) a tenyek koze tobb helyen megalapozatlan allitasokat kevertek. Tobbet nem veszek…

Hartlein Karoly