Skip to Content.
Sympa Menu

tanforum - [Tf] oraszamemeles alapdogma

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

List archive

[Tf] oraszamemeles alapdogma


Chronological Thread 
  • From: "Andras Lutter" <lutter AT dkrmg.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] oraszamemeles alapdogma
  • Date: Thu, 19 Jul 2007 22:59:13 +0200
  • List-archive: <http://sunserv.kfki.hu/pipermail/tanforum>
  • List-id: Tanárok vitafóruma <tanforum.lists.kfki.hu>

RBF írta:
A leépítések viszont sajnos nem rajtuk múlik, arra szerintem is sajnos
szükség van, egyszerűen nincs kit oktatni, mondhatnám viccesen, hogy

Hahó!

Csak az a problémám, hogy a "kevesebb diákhoz kevesebb tanárt" feltevésből nem következik az "óraszámemelés szükséges". Bár ez az érvelés igen sokszor megjelenik, mintegy az óraszámemelés alapdogmájává vált. Miért nem tűnik fel mindenkinek, hogy helytelen?

Ha pl.a gyerekek száma (extrém ellenpélda) felére csökken, akkor őket feleannyi tanár tanítaná dupla óraszámmal?
Vagy: ha az egyik iskolában felére csökken, a másikban nem változik a gyerekek száma, akkor mindkét iskolában kevesebb tanár tanítson magasabb óraszámban?
Vagy: nálunk lokálisan nem csökken a gyereklétszám. Miért kell akkor csökkennie a tanárlétszámnak?
Vagy írjunk fel egyenletet: (tanárlétszám*tanári_óraszám)/(gyereklétszám*gyerek_óraszám)=állandó? Valami ilyesmi, de finomíthatunk rajta. Mi lesz, ha a tanárok óraszámát 20%-kal növeljük, a tanárok létszámát pedig 17%-kal csökkentjük? A számláló állandó marad. Csökkentsük most a gyereklétszámot... Kevesebb diákra valóban most kevesebb tanár jut, de... hol itt a bibi?

Egy helytelen érvelést nagyon nehéz megmagyarázni, mint pl. azt, hogy: "ánégyzet meg bénégyzet egyenlő cénégyzet, tehát kék az ég". Értitek, miről beszélek? Ha nem, még megpróbálom elmagyarázni.

Szóval itt egy hibás alapdogmáról van szó, és szerintem fontos lenne, hogy mi ezt tisztán lássuk, mert úgy látom, sokan bedőlnek ennek.

Sziasztok

Lutter Andras




Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page