tanforum - Re: [Tf] iskolabezárás

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] iskolabezárás

  • From: Sólyomné Baranyai Elza <elza11 AT mailbox.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] iskolabezárás
  • Date: Mon, 16 Jul 2007 23:17:29 +0200

Amit a szakszrevezetkről mondtam, épp Te támasztottad alá példával is.
Pontosan a PSz tette az általad említett dolgokat, hogy ne legyen sztrájk és
a másik szervezet ne tudja kiterjeszteni a sztrájkköveteléseket az óraszám-
emelésre. :) Ez után jött az aláírásgyűjtés. A PDSz honlapján olvashatjátok,
milyen "bőbeszédű, kimerítő" választ adott a regnáló oktatási miniszter a 60
ezer ember kérésére.

www.pdsz.hu/index.php?content=hireink&hir_id=177
Nem vagyok PDSz reklámügynök. Való igaz, hogy akár egy harmadik-negyediket is
létre lehetne hozni, ha ez sem szimpatikus. De azt most is állítom, hogy az
ingyenmunka elrendelése, a kötelező óraszámok megemelése nincs összefüggésben
a születendő gyerekek számával. :)

Sólyomné Baranyai Elza
www.CMM.hu

2007. 07. 15. v. 17:28, "Rozgonyi-Borus Ferenc" írta:

T. Lista!

> A munkavállalók érdekképviseleti szervét úgy hívják, hogy

> szakszervezet. :) Két fajtája van.

Sajnos Elzának ellent kell mondanom: az egy szakszervezetünk sincs, noha
kettőbe-háromba is beléphetnénk: az a szakszervezet, amely beleegyezik egy
20%-os óraszámemelésbe minden harc nélkül, aki a 13. havi bért engedi
szétkenni, az nem érdekképviselet.
A leépítések viszont sajnos nem rajtuk múlik, arra szerintem is sajnos
szükség van, egyszerűen nincs kit oktatni, mondhatnám viccesen, hogy
ahelyett, hogy a tanító- és tanárnénik szültek volna, dolgoztak, és most
nincs kit tanítani. A 70-es korosztály olyan szinten nem szül, tisztelet a
kivételnek, hogy egyértelmű gödör lett.
A leépítés persze sok esetben tűzoltás és kapkodás, és nem az megy el a
pályáról vagy küldenek el, aki nem ide való, hanem az, aki tud, próbál,
remél még váltani.
Saját falumban most megint óraadót keresnek több tárgyból, mert érdekes
módon tanár hiány lett több tárgyból... Na erre ragasszon az ember
bélyeget...Vagy persze lehet, hogy ők olcsóak, míg a 20 éve tanító tanár
drága, vagy mégsem ezért?!?

--
Üdvözlettel,

Rozgonyi-Borus Ferenc