tanforum - Re: [Tf] Az ocean sotartalma

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Az ocean sotartalma

  • From: csl AT phys.dote.hu
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu, "kissk" <kissk AT freeweb.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] Az ocean sotartalma
  • Date: Thu, 10 Nov 2005 09:16:30 +0100 (CET)

Üdvözletem!

A válasz a "só" kérdésre: az édesvizekbõl. A tengerekbe folyó édesvizek
tartalmaznak valamennyi sót (nem desztilált víz folyik a folyókban),
melyet a kõzetekbõl oldott ki. A nap hatására a tengerbõl elpárolgó
víz viszont dessztilált víz, így a só ott marad a tengerben és az évek, év
milliók alatt bekoncentrálódik.

Udvözlettel,

Csernoch László