tanforum - [Tf] Az ocean sotartalma

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Az ocean sotartalma

  • From: kissk <kissk AT freeweb.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Az ocean sotartalma
  • Date: Wed, 09 Nov 2005 18:34:50 +0100

Ãœdv!

7-es lanyom tette fel a kovetkezo kerdest:

Hogy alakult ki a viz a Foldon, illetve honnan kerult a so az oceanok
vizebe?

A kerdes elso felere, meg sejtem a valaszt. A Fold keletkezesekor
adva volt a hidrogen es az oxigen, a feltetelek (homerseklet)
lehetove tettek a reakcio beindulasat. Valahogy igy nem?

Ami a kerdes masik felet illeti, hat azt nem tudom. A so komponensei
a natriumionok illetve a kloridionok szinten az oslegkorbol
szarmaznak? A szarazfoldben rejtve marado vizkeszlet nem oldhatta fel
az oslegkorbol..?? Szoval mi az igazsag pontosan?

Koszonom.

Kiss Karoly

Nyaralás 50,000 Ft alatt: http://ad.advert.hu/url.php?u=226
Nyaralás Horvátországban: http://ad.advert.hu/url.php?u=227