tanforum - Re: [Tf] Az ocean sotartalma

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Az ocean sotartalma

  • From: Andras Lutter <lutter AT dkrmg.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu, kissk <kissk AT freeweb.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] Az ocean sotartalma
  • Date: Wed, 09 Nov 2005 19:14:58 +0100

A kerdes elso felere, meg sejtem a valaszt. A Fold keletkezesekor
adva volt a hidrogen es az oxigen, a feltetelek (homerseklet)
lehetove tettek a reakcio beindulasat. Valahogy igy nem?

Ugy remlik, nem egeszen. A Naprendszer felrobbant szupernova maradekabol allt ossze. A viz eleve benne volt, nem a Naprendszer keletkezesekor keletkezett (a Naprendszer kulso objektumai - ustokosok -, melyek osszetetele tukrozi a Naprendszer kialakulasakori allapotokat, sok vizet tartalmaznak). De szoljatok, ha rosszul tudom, mert nem neztem utana.

Ami a kerdes masik felet illeti, hat azt nem tudom. A so komponensei
a natriumionok illetve a kloridionok szinten az oslegkorbol
szarmaznak? A szarazfoldben rejtve marado vizkeszlet nem oldhatta fel

Ez jo kerdes, mar en is belefutottam, es nem sikerult kideriteni. A kozetekben levo so is tengeri eredetu. (Tipp: tengerbe becsapodo someteor?)

Lutter Andras

Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi