tanforum - Re: [Tf] Kola vagy nem kola

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Kola vagy nem kola

  • From: Rózsa Sándor <rosa AT freemail.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] Kola vagy nem kola
  • Date: Thu, 16 Jun 2005 10:36:42 +0200 (CEST)

Boldog Ferenc
<boldog AT fellner.sulinet.hu>
írta:

> És nem bántom az egészségügyben dolgozók közül azokat, akik
> jogosultak a diákot betegállományba venni, de itt erősen kell
> kacsintgatnom ahhoz, hogy elhigyem mindig beteg volt az,
aki "beteg" volt.

Nálunk is volt egy érdekes eset: a gyerek 87 órát igazolatlanul egy
csomót igazoltan hiányzott. Amikor ez utóbbiak ellenőrzése miatt
felhívtuk az orvost, az komolyan meglepődött, mert ahhoz volt szokva,
hogy az osztályfőnök (!) lediktálja, hogy mikorra kellene szegény
gyereknek igazolás. Ő még ilyennel, nem találkozott, hogy nem ezzel a
kéréssel fordultak hozzá! :(

> Még néhány adalék. A szülő kiváló partnere a diáknak a fentiekben.
> Hab a tortán! Bukott tanulók száma 48 %. Különböző okoból,
dyslexia,
> stb... miatt felmentett tanulók száma 5 a 27-ből. Pl. matematikából
> nyelvből, magyarból, testnevelésből felmentve.
> A szülői értekezleten és fogadónapokon megjelent szülők száma 5.

Én már régen túl vagyok azon, hogy a szülő ellenében neveljek. Ha ő
azt látja a gyerek érdekének, hogy ne járjon be, akkor én úgy sem
tudok mit tenni (miután azért ezt megbeszéltem vele), végső soron ő a
felelős a gyerekéért. Ettől persze még osztályozni mindenkit azonos
elvárások szerint kell (vagyis függetlenül attól, hogy mennyit járt be).
Ezt komolyan próbálom venni, sem jobbat, sem rosszabbat nem kap
emiatt. De MINDEN dolgozatot pótoltatok, és -mivel nincs két egyforma
nehézségű példasor- a könnyebb sorozatot írják a többiek. Ami persze
bosszant, hogy ez rengeteg többletmunkát jelent! Aztán bevált az is,
hogy amikor egy gyerek felelés helyett arra hivatkozik, hogy ő az előző
órán hiányzott, akkor abból kérdezem aminél még itt volt. Erre nem
igen tud kibúvót találni, és nem szokott sikerülni (nem miattam)!

> De még mindíg nem tudom, hogy legyen-e kóla az iskolákban vagy
ne.
> Nem baj, szerencsére egészen magas pozícióban vannak páran, akik
> gőzerővel dolgoznak a témán. :-(

Azért van olyan gyerek, akinél szerencsére már -szinte- csak az a
probléma, hogy igyon-e kólát?

Rózsa Sándor