tanforum - Re: [Tf] kompetenciameres, rangsorolas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] kompetenciameres, rangsorolas

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] kompetenciameres, rangsorolas
  • Date: Mon, 17 May 2004 12:41:05 +0200

Üdvözletem

Palócz István írta 17 May 2004, keltezésű, "Re: [Tf] kompetenciameres,
rangsorolas" tárgyú levelében:

> Ezt a kerdest igy megkozeliteni nem szabad, csak flame-elesre ad okot.
> Gondolom te se veenned fel, ha azert kapnal kevesebb jutalmat az ev vegen,
> mert te "nem vagy olyan jo tanar", "nem josz ki olyan jol a diakokkal",
> "mindig rozsaszin csokornyakkendot hordasz", vagy mert "bajuszod van",
> stb.

Nem nagyon értem a példát. Az utolsó két "mert..." et leszámítva
_pontosan_ ez a jutalomképzés alapja. Nem? Az utolsó kettőt
meg nem értem, miként lehet a diákok képességével
(eredményével) párhuzamba állítani...

> Magyarazd el Karoly, hogy ha rangsorolom a diakokat, tehat
> megkulonboztetem, akkor azt miert tevedes diszkriminativnak
> (megkulonboztetonek) tekinteni?

Mert a diák eredménye az ő tevékenységének a következménye.
Természetes, hogy ennek alapján rangsoroljunk. Ennek még
előrehúzó hatása is van, számít hogy ki kit előz meg a sorban.
Gondolatficamnak érzem ezt diszkriminálciónak venni. Sőt, ha
továbbvezetem a dolgot: nem szabad elárlni a diák eredményét
más diáknak. Sőt neki sem esetleg? Sőt: diszkriminatív maga az
osztályozás is! Mintha lett volna olyan pár évig, hoyg az réettségit
nem osztályozták. Az jó volt???

> hosszabban maganban;))

Szívesen habár IMO listatéma de mind1...

--
Viszlat:
Dorozsmai Karoly