tanforum - Re: [Tf] tanitok 5-6. evfolyamban

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] tanitok 5-6. evfolyamban

  • From: "Chary" <aa545491 AT enternet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] tanitok 5-6. evfolyamban
  • Date: Wed, 17 Mar 2004 23:20:28 +0100

From: "Szalay Sándor"
<szalay.sandor AT axelero.hu>

>Az Oktatási Törvény szó szerint a következőt írja:
>"c) az iskolai oktatás ötödik-hatodik évfolyamán a tantárgynak,
>megfelelő szakos tanári vagy a művelődési terület tantárgycsoportjának
>megfelelő képesítést nyújtó tanítói;"

>Szerintem a dolog egyértelmű, de feszegethetjük, ha másként gondolja
valaki.

Én feszegetném, mert ez így számomra azért nem egyértelmű, mert a főnökeim
úgy tálalták, hogy kötelező lesz tanítókkal taníttatni (itt a
bizonytalanság, az éves óraszám (????) valahány százalékában) a tárgyat. Ez
az idézet viszont olyan vagylagosságot sugall nekem, hogy betölthető
tanítókkal, de nem muszáj. Elnézést a kapitális tájékozatlanságért, de itt
falun távol mindentől, valahogy nagy fáziskéséssel mozdulunk a dolgokra, ha
már nagyon szorít a cipő. Sok kérdés motoszkál bennem, ezek közül néhány:

Az alapozó időszakot kívánják kihúzni a tanítók 5-6. évfolyamba való
részleges áthelyezésével. Értem.
Mi azért tanultunk 4 évet, hogy 2 évfolyamot taníthassunk?
Annak idején a pedagóguspályával kacérkodók érdeklődésüknek, képességüknek,
beállítottságuknak megfelelően választhattak, választottak gyógypedagógus,
óvodapedagógus, tanítói, általános iskolai vagy középiskolai tanári
képesítést adó oktatási intézmények közül. Én ahhoz éreztem kedvet, erőt,
hogy felsőtagozatos korú gyerekeket tanítsak ezért az általános iskolai
tanári végzettséget és az ezzel járó munkát céloztam meg. Most végezzem el a
tanítóképzőt? Tanuljak furulyázni, énekelni, írást és olvasást tanítani, ha
a pályán akarok maradni??? VAGY csupán azért végezzem a tanítóképzőt, hogy
azt taníthassam (többé-kevésbé), amit eddig???
Vagy esetleg taníthatok 9-10-ben? Félállásban járjak át a szomszéd kisváros
gimnáziumába? De ott miért kellenék, hiszen a középiskolai tanárok
alkamasnak találtatattak a 9-10. évfolyamra, csak mi vagyunk alkalmatlanok
az 5-6.-ra?
Kitolódik az alapképzés, rendben van. Hova? Mert, hogy az érettségi nem
tolódik sehova! Vagy azzal számolnak, hogy középiskolás korban egy hirtelen
"megokosodási" folyamat következik be gyermekeink életében??? Hogy van ez?

Kiss Károly

-- A kutyán kívül a könyv az ember legjobb barátja.
A kutyán belül olyan sötét van, hogy nem lehet olvasni.--

http://w3.enternet.hu/aa194545/hirmondo/
E-mail:
aa545491 AT enternet.hu