tanforum - Re: [Tf] alkoholfogyasztas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] alkoholfogyasztas

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] alkoholfogyasztas
  • Date: Wed, 10 Mar 2004 08:16:57 +0100

Üdvözletem

Palócz István írta 10 Mar 2004, keltezésû, "Re: [Tf] alkoholfogyasztas"
tárgyú levelében:

> Igen. Lehet, hogy a pelda rossz volt és talán rosszul fogalmaztam. Itt
> arra probaltam celozni, hogy nem csak egy kerdest kell vizsgalni, ami
> szamunkra nyilvan fontos, hogy "marad-e eszköz a tanárok kezében", hanem
> azt is, hogy "kell-e és milyen eszköz" a tanar kezebe. Nem hiszem, hogy
> itt megtalalhato a "kozep ut", hisz barki tud peldat es ellenpeldat
> mondani. Ergo nem a kerdesre valaszolt a level, hanem egy tipikus
> flame-indito iromany volt szerintem. (remelem nem sertem meg az irojat,
> hisz tudom, hogy a jo szandek vezerli.)

Én nem éreztem flame-gyanúsnak, de hát nem vagyunk
egyformák. Sõt, annyiban helyénvalónak tûnt számomra a felvetés,
hoyg azt a kettõsséget véltem felemlegetni benne, mely szerint
egyfelõl nem csak oktatnunk de nevelnünk is kellene (a család mit
csinál vajon; mind1), de msfelõl az emberi jogokra hivatkozva
gyakorlatilag az üres beszéden kívül eszközünk nem maradt. Nem
a drákói szigort sírja vissza az ember, de hát gúzsbakötve táncolni
elég nehéz :(

> Tehat ha ezt elolvasod, akkor en ugy gondolom nyilvanvalo, hogy a diak
> nem vehet reszt reszegen a tanorian, hisz akkor serul ez a joga;)
> (kidobaltam a sallangot, hogy vilagos legyen) nem veszélyeztetheti a
> saját a mu"velo"déshez való jog érvényesítéséhez szükséges feltételek
> megteremtését, fenntartását;

Attól tartok, a dolog nem ennyire egyszerû! Én óvatosabb lennék,
amikor nem jogvégzettként törvényi helyeket kell értelmeznem,
felteszem ha egy felháborodott szülõ jogásszal ront rám, esélyem
sincs a "szerintem" és a "nyilvánvaló" megvédésére. IMO ez
kétségeink legfõbb alapja. Semmi bajom agyermeki jogokkal,
nekem is vannak iskolás korú gyerekeim, nem szeretném ha az õ
iskolai oktatásuk erõszakkal párosulna, habár fel nem foghatom, a
tanítás ésszerõ és célirányos, megfelelõ mértékben alkalmazott
kényszer nélkül miként lehetséges ha lehetséges. De -- ismétlem --
nem vagyok jogvégzett, tartok a sajátos jogértelmezésemtõl...

(Kissé eltértünk az alkoholfogyasztástól :(()

--
Üdvözlettel: Dorozsmai Károly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu

kdorozs AT fibermail.hu