tanforum - [Tf] Re: [Tf] Számítástechnika érettségi- kérés

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: [Tf] Számítástechnika érettségi- kérés

  • From: "Szalayne Tahy Zsuzsa" <sztzs AT axelero.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Re: [Tf] Számítástechnika érettségi- kérés
  • Date: Sat Aug 23 18:44:00 2003

Sziasztok,

KEZDEK KOMOLYAN AGGÓDNI!!!.

Ha jól emlékszem, valamikor télen írtam a listákra levelet, hogy mondjátok
meg, mi a véleményetek az új érettségi követelményekről. Nem jött válasz.
Azt gondoltam, hogy nagyon el vagytok foglalva.
De tavasszal minden iskolában a diákokat tájékoztatni kellett a kétszintű
érettségiről. Ebből kiderült, hogy minden tárgyból központi lesz, minden
tárgyból a közép szint 180 perces írásbeli/gyakorlati vizsgát tartalmaz....
Közvetlenül év vége előtt az iskolánkban megjelent egy halom kiadvány a
módosításokról... Egy csomó vita volt az emeltszintre történő felkészítés és
a fakultáció viszonyáról...
Az érettségi ideje alatt az OM honlapján több info volt a 2005-ös
érettségiről, mint az ideiről.

Arról, hogy várható a bevezetés már két és fél éve lehet tudni, legfeljebb
néhányan abban reménykedtek, hogy elcsúsztatják az időpontot. Éppen emiatt a
döntés elég hangos sajtó visszhang mellett született meg.
Már két és fél éve lehetett tudni, hogy az új érettségi típusban az
informatika tantárgyból érettségiző diákokat két évvel korábban (azaz már
tavasszal kellett) tájékoztatni kell, hogy milyen operációs rendszeren,
programok használatával fog érettségizni (verzió megjelölés nélkül). Kb.
azóta folyt a vita az érettségi követelményekről...

> barnabas AT deg.sulinet.hu
> irta 23 Aug 2003, 8:05 keltezesu "[Tf]
> Számítástechnika érettségi- kérés" targyu leveleben:

Kedves Barnabás, hogyhogy nem tudtál ezekről eddig semmit?

Ez egy dolog, de milyen mértékű lehet ez a tájékozatlanság országosan?

Az óraszámokat, lehetőségeket, eddigi vizsgáztatási szokásokat és új
követelményeket ismerve, a felkészítés nem piskóta!!!!!!!!!!!!
Szerintem néhány tanár vért fog.... már a vizsgahelyszín megfelelő
biztosításától is...