tanforum - [Tf] Re: [Tf] jogsértő önkormányzatok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: [Tf] jogsértő önkormányzatok

  • From: "Va'las Pe'ter" <turtle AT toldy.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Re: [Tf] jogsértő önkormányzatok
  • Date: Sat Apr 26 22:28:01 2003

Jó reggelt!

> szakkört, csoportbontást, korrepetálást megtiltanak. Kérdésem: miután
> állampolgári kötelességem a törvénysértés feltárása, vajon nem volna e
> kötelességem (bár a megyei közgyűlés felkérésére végeztem a
> tényfeltárást) feljelentést tennem a Közig. Hivatalnál? Még ma is

Hogy jogilag kötelességed-e, azt nem tudom, talán a közalk. tv.
alaposabb vizsgálata választ adna -- már ha ilyen minőségben végzed
ezt a munkát. Ha erkölcsileg úgy érzed, aminek csak te magad vagy a
mércéje, akkor tedd meg.

> fenntartóját! Szabad-e a helyi iskolákat kitenni a helyi demokratikus
> hatalomnak, amelynek tagjai esetleg éppen abban az iskolában
> szenvedtek tanulmányi kudarcokat a lustaságuk, vagy a szűkös szellemi
> képességeik miatt. Ha a jogszabályok alkotói hallgatnának rám, akkor

Igen érdekes felvetés... Bizony, így működik a világ.

> visszás helyzetet. Vajon sérti-e a szakértői etikát, esetleg valamely
> jogszabályt, ha a megyei napilapban vagy szakmai kiadványban szót
> emelnék a fentebb említet egyáltalán nem egyedi problémák miatt?

Szerintem semmiképpen. Sőt, a szellemileg független értelmiségiekről
alkotott képem szerint nagyon is helyénvaló.
(Kicsit gondolkoztam, hogy írjam-e, mert olybá tűnhet, hogy
buzdítalak, ami kicsit olyan, mint más alkatrészével verni a csalánt;
de a kérdésre ez a válaszom, és becsülöm a felvetésben is a
bátorságot.)

VP