tanforum - [Tf] ponthalmaz

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] ponthalmaz

  • From: Babics László <ditbaro AT mail.datanet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] ponthalmaz
  • Date: Wed Apr 23 21:30:00 2003

Ked ves S. Miklós!

Ez volt az én állításom: "2- A szakasz pontok halmaza."
Ez volt a te állításod: "Továbbra is ugy gondolom, hogy 2. nem OK." vagyis
az egyenes nem ponthalmaz.

Idézted: (Bevezetés a geometriába - egyetemi tankönyv, Hajós Gyorgy,
Tankönyvkiadó - 1971)

Ugyanezen könyv 8. oldalán: " 1.2 A geometria (mértan) a tér pontjaiból álló
alakzatokkal (ponthalmaz, idom) foglalkozik. Ilyen alakzatok a térelmek: a
pont, az egyenes......stb."

De kedves Miklós: gondolom nem kell idézeteket ide ráncigálni, mert ha
máshonna nem, az analitikus geometriából ismerős lehet a futó pont fogalma.
(U.o. 327. oldal) Kérdezem én: hogyan volna lehetséges, hogy egy koordináta
felvegye egy szakaszon az összes értékeit, ha a szakasz nem lenne
ponthalmaz?

Vagyis az ellentmondásból semmi sincs megoldva. BL.

  • [Tf] ponthalmaz, Babics László, 04/23/2003