tanforum - Re: [Tf] hirek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] hirek

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] hirek
  • Date: Mon Jan 20 08:08:01 2003

Udvozletem!

Ferenc Bajan irta (14 Jan 2003, 11:59) "Re: [Tf] hirek" subject-u
leveleben:

> Azt hiszem, amig az ovodakbol iskolaeretlen gyerekeket bocsatanak ki, hogy
> ott ne foglalja a helyet, addig az iskolai eredmenyeket nagyban
> befolyasolja ez a teny is...

Ha így van, az valóban elgondolkodtató... Alsóban soha nem
tanítottam, de gyerekeim pár éve (sajnos, már nem is csak egy-
kettõ :(() voltak ovódások. A személyes tapasztalatom (ami ugye
csak egyetlen óvoda egyetlen csoportjára és egyetlen óvonánire
vonatkozik) éppen ellentétes az általad írottakkal. Amikor pl.
jeleztük, nem akarjuk, hogy a (nagyobbik) leányunk az elsõ
adandó alkalommal menjen iskolába, _semmi_ ellenvetés nem volt.
Bõven iskolaérett volt, mire elsõs lett, ennek most (hetedikes a
kisasszony :)) bõven látjuk hasznát...

> A nagyobb fiunknal egyertelmu volt a helyzet,
> ki is verekedtuk, hogy maradhasson

Igen, ilyesmire gondolok... Nálunk nem kellett verekedni :))

Az igazat megvallva erõsen szkeptikus vagyok... Nem tudom, a
"lgfelsõ" intézkedés, azaz a törvény piszkálása a struktúra "alján",
ahol akár szülõként, akár pedagógusként tevékenykedünk,
érdemben mit és mikorra változtat a helyzeten. Õszintén szólva
abban sem vagyok biztos, minden adminisztrációnak azzal kell-e a
regnálását kezeni, hogy változtat... Nem lehet a meglevõbõl
kihozni valamit? [Egy politikus <kivenzúrázva/> persze másként
gondolja, de az más kérdés...]

--
Viszontlatasra:
Dorozsmai Karoly