tanforum - Re: Re[2]: [Tf] Informatika tetelek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Re[2]: [Tf] Informatika tetelek

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Re[2]: [Tf] Informatika tetelek
  • Date: Tue Jun 25 08:07:01 2002

Üdvözletem!

Köszönöm a választ.

Nálunk: kettõ osztály cserélhette le a nyelv érettségijét
informatikára. (Nem helyi, hanem OM döntés!). 32 fõ jött össze.
Csak írásbeli/gyakorlati volt, "szóbeli" csak annak, aki bukott az
írásbeli/gyakorlati vizsgán. Az írásbeli/gyakorlati négy témakört
dolgozott fel: alapfogalmak (ide a lemez-, katalógus- és file-kezelés
tartozott: a kapott floppy-t formázni kellett, katalógusokat csinálni
rá, TXT file-t készíteni rá, illetve a munka végén a munka
állományokat ide másolni). A második témakör a hálózatok: ide
tartozott, hogy egy adott, csak a vizsga idejére használható user
azoosítóval bejelentkezés; a kész munkaállományok feladása E-
mail attach-ként egy megadott címre. A harmadik témakör a
szövegszerkesztés: (Word-ben) egy nyers text állományt kellett
egy nyomtatott mintához hasonlót alkotni (némi bele gépeléssel
is). E feladat a karakter-, a bekezdés formázást, a behúzások,
térközök és felsorolások témakörét dolgozta fel (csak!). A
negyedik témakör a táblázatkezelés volt: (Excel-ben) egy nyers
táblázatot kellett minta alapján megformázni és kiegészíteni:
ennek során összegezni, átlagot képezni kellett, fkeres()
használata, min() és max() alkalmazása is ide tartozott. A
szövegszerkesztés és a táblázatkezelés feladat egyik "kimenete"
a kész anyag lenyomtatása volt...

Az értékelés: mind a négy témakört résztémákra bontottam és
0,1, 2 vagy 3 pontokkal értékeltem; ott, ahol fontosabbnak
tartottam, ezt dupláztam. A teljes pontszám 40%-a a kettes,
efelett cca. arányos a sávhatár. A jeles elég szûk; aki ilyet akar,
majdnem hibátlan munát kell végeznie...

Ennyi...

Nem sok, tudom... Nem akarom sértegetni tanítványaimat -- nagy
neveletlenség lenne részemrõl -- de a tény sajnos tény: elég
mérsékelt képességû társaság érettségizett... (40 fõ jelentkezett,
ebbõl 8 nem jutott át az évvégén...) Az eredmények megfelelõek,
kettõ fõ szóbelizett, ebbõl egyikuk átment...

Nagyjából ennyi... (Elnézést, hogy elõbb kérdeztem, semmint
válaszoltam volna...)

--
Viszontlatasra:
Dorozsmai Karoly