tanforum - Re: [Tf] vedekezzunk a virusok ellen!

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] vedekezzunk a virusok ellen!

  • From: Mikola Peter <mikolap AT terrasoft.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] vedekezzunk a virusok ellen!
  • Date: Sat Apr 27 14:22:00 2002

Zimanyi Magda irta:
>... az utobbi idoben nagy virustamadasok dulnak
>orszag- es halozatszerte.
>... rendszeresen van 2-4 olyan level, amely sulinet cimrol
>erkezik, ... ha jol ertem, rendszergazdai postaladakbol.
>... attol tartok, hogy
>ezeknek a postafiokoknak a gazdai talan nem olvassak bejovo
>leveleiket, kulonben mar tettek volna valamit a virusok ellen.

En olyan cimekrol is kapok klez-virust, amely cimek nem leteznek.
Pontosabban szolva nem azokrol a cimekrol kapom, csak azok a cimek
vannak beirva a "from" mezobe. Ugyanis ez a rafinalt fereg ugy kuldi
el magat mindenhova, hogy a feladoba nem azt a cimet irja, ami az o"
tenyleges kiindulopontja, hanem talalomra beir egyet a cimjegyzekbol.
Igy megneheziti a kiirtasat, mert a kapott levelekbol altalaban nem
deritheto ki, hogy a virus kinek a geperol erkezett.

Tekintettel arra, hogy az utobbi ket ev legelterjedtebb e-mail fergei
szinte kivetel nelkul a windows es az outlook veleszuletett benasagait
hasznaljak ki, ezert pl. en ugy szoktam windowst installalni, hogy a
cimjegyzek es az outlook installalasat letiltom, a scripting hostot
is letiltom, es az ismert fajltipusok megjelenitesenek elrejteset
(ami szamomra mind a mai napig megfejthetetjen szandeku marhasag) is
letiltom. Ezek utan fel lehet tenni egy normalis levelezo programot.
Sajnos a virusuldozo programok nem jelentenek valos vedelmet, mert az
ujabb fergek orak alatt elterjednek a vilagon, es ezek kozott olyan is
akad, amelyik leirtja a viruskeresoket.

A fent leirt modon telepitett windows biztonsaga meg mindig messze
elmarad egy alapertelmezett beallitasokkal telepitett linux biztonsaga
mogott, tovabba egyre inkabb teljesul az az allapot, hogy linux ala is
van sok minden ami kell (magyarul is, raadasul olcsobban), sot, ma mar
pilotavizsga sem kell a telepitesehez.
A cegunknel mar minden gepen linux van (a Novell server kivetelevel),
itthon a 3 gep kozul meg csak ketton.

Ez az ut tehat jarhato, akinek van mire vigyaznia es nem az ablakokon
akarja kiszorni a penzt, annak ezt javaslom.

Peter
Peter Mikola
Szekszard, Hungary, Central Europe
mikolap AT terrasoft.hu