tanforum - Re: [Tf] E-mail_ellenorzes

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] E-mail_ellenorzes

  • From: "HunyadiMatyasGimnazium" <suli60 AT bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] E-mail_ellenorzes
  • Date: Fri Apr 26 09:58:01 2002

Üdvözletem!
----- Original Message -----
From: "Dorozsmai Karoly"
<kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
To:
<tanforum AT sunserv.kfki.hu>

>... saját
> E-mail cimet csinálj?

Van saját címem, de azt csak magán célra használom, személyes nem iskolai és
rendszergazdai üzenetekhez

> A sulixxx cim NEM a rendszergazda cime...

Az az iskola rendszeradminisztrációs (azaz rendszergazdai) postafiókja

> A nehézség annak a hibája, aki ezt az "átmenetet"
> kezdeményezte, aki tett arról, ez a cím menjen át a köztudatba!
> Hiba... Ennyi.

Szempontok is vannak:
Ha egy levélfiókba hónapokig nem érkezik semmi, esetleg évente 1-2 (viszont
akkor sürgős) levél...
Fontos, hogy tartalmát időben megtudd, azaz a fiókot naponta (esetleg
többször is) letöltsd.
Emberileg mi motiválna erre, ha a fiók az esetek 99,99 % -ban teljesen üres
és a ténylegesen
rendszergazdai üzenetek és az oktatási spamok aránya 9:1 még ebben az
esetben is!
Én a jobbik részt választottam. Értelmesen használom azt ami van! Nem magán
célra, hanem
intézményem érdekében.

A másik véglet:
Egyszer irnom kellett a sulixxx -részére egy valóban rendszergazdának szóló
sürgős üzenetet.
- Mit gondoltok mi lett?
Találkoztam az illetővel 3 hónap múlva (véletlenül) - megtudtam, hogy Ő
kezeli a sulixxx-t.
Elmondtam neki szóban, és megkérdeztem: "megkaptad-e?"
- Mit gondoltok mi volt a válasz?
"Azt nem szoktam használni (nézni), mert oda nem érkezik soha semmi fontos"
Ide vezet az emberi motiváció hiánya!
Én a jobbik részt választottam. Értelmesen használom azt ami van! Nem magán
célra, hanem
intézményem érdekében

> Nem hinném, hogy a "... fél ország", de ennél is erősebb érvem,
> hoyg egy rendszergadi csak tud más címet csinálni.

Tud! És csinál is!
Mi van akkor, ha éppen a levelező szervered beállításai- elérése miatt
akarnak írni
miközben te
- támadást hárítasz el
- hálózatot építesz vagy
- sérülést javítsz ki -
- vonalhibával kapcsolatban intézkedsz (ilyen is volt vagy 3x 2napos ebben a
tanévben)
- domain nevet váltasz
- installálsz
- szabadságon vagy
STB

A sulixxx -t pop3 -n keresztül akár egy másik telefonvonallal is eléred!
A sulixxx akkor is megvan, ha a helyi rendszered éppen gázos!
És tapasztalatom szerint leginkább ilyenkor van rá szükség!

> IMO
> _köteezővé_ kellett volna tenni minden Sulinet-es végponton a
> levelező szerver (és a WEB szerver) üzemeltetését. Elég sok
> pénzben van a Sulinet ahhoz, hogy a használatáért mi magunk is
> tegyünk valamit!

Ebben egyetértünk!
Nemsokára elkészül a sulim új weblapja. Ha kész lesz, akkor kis véleményre
kérlek titeket is...
a régi: www.hmg.sulinet.hu címről elérhető. 800x600 v. nagyobb, és IE5 v.
jobb böngészőkkel ajánlott!
Ötletek azért jöhetnek ezzel kapcsolatban is! (A rendszergazdai
suli60 AT bp.sulinet.hu
címemre :-)
/Riki