tanforum - Re: [Tf] Szellemi szolgaltatas es Dixi is

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Szellemi szolgaltatas es Dixi is

  • From: "Nagy Gode Peter" <ngpeter AT arpad.vac.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Szellemi szolgaltatas es Dixi is
  • Date: Sun Feb 3 15:21:00 2002

Kedves Listatagok!
(TanFórum és IskolaEtika listákon)

Engem elsősorban a vélemények és tettek
etikai oldala érdekel és ennek a megvitatására
hívom és várom a listatagokat a kötött
témájú IskolaEtika levelezési listára.
(Elérhetősége alul.)

Az utóbbi hónapban a TanFórumon olvastam
az alábbi megjegyzést egy hosszú levélben.

> Speciel engem a tanari szobaban
> tapasztaltak tettek iskolan kivulive(szakmai
> targy oraadova), mert
> sokszor nehez ugyan a diakokkal,
> de az igazi nehezseg inkabb a kollegakkal van.
> Ritka egy irigykedo, furkalodo, mindent kritizalo,
> felfuvalkodott,
> felkentseg tudatu tarsasag a tanari kar
> ahogy latom eleg sok helyen....

Szerintetek megalapozott, hogy ilyen
vélemény hangozhat el rólunk?

('Felkentség tudatú' vagyok, ha meg vagyok
arról győződve, hogy valóban fontos dolgot
csinálok, olyat amit sokan nem tartanak fontosnak,
esetleg kollégák sem.)

> Ritka egy irigykedo, furkalodo, mindent kritizalo,
> felfuvalkodott,

Sokan vagyunk ilyenek?
Lehetséges, hogy kiváló tanárok ettől való
csömörükben hagyják el a pályát?
Ha tanárként nem tanári társaságokba keveredünk
lehetséges, hogy 'felfuvalkodottnak' ható
szövegünk hallatán összenéznek mögöttünk ...

Jelenthet-e változást, ha valami csoda
folytán a pedagógusok olyan etikai normákat
fogadnának el, melyek közül

- az egyik tiltaná a 'furkálódást'
- egy másik meghatározná a 'kritizálás' mikéntjét
- egy harmadik 'felfuvalkodottságtól' mentes szakmai
öntudat kívánatosságáról szólna?
- ...

Gondolkodjunk erről közösen!
Akár csak egy kisebb részletéről.