tanforum - Re: [Tf] szornyulkodes

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] szornyulkodes

  • From: Turóczi Ferenc <blathy AT matavnet.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] szornyulkodes
  • Date: Wed Jan 30 14:27:00 2002

From: "Kónya István"
<konya AT brassai-debr.sulinet.hu>

> A listára csak tanárok írnak? Mert ha igen, akkor a korábbi és azonnal
> letörölt szidalmak elszomorítanak és megijesztenek, bár nem vagyok
> ijedős fajta.
> Úgy gondolom, hogy azzal tennénk a legjobbat a listának, ha az ilyen
> agresszív üzenetet válaszra sem méltatnánk.

Megdöbbentő és veszélyes ez a közönségesség. A lista háttértagjai, akik nem
feltétlenül tanárok, nem írnak a listára, csak olvassák, elég messzemenő
következtetéseket vonhatnak le az ilyen megnyilvánulásokból.

Nem meditálnak azon, hogy most ezt vajon egy tanár írta, vagy egy a pályára
odatévedt szakbarbár, hanem általánosítanak: "Ilyenek a mai tanárok. Ezek
akarnak béremelést? Halálos vétek az ilyenekre gyerekeket bízni.."

Nem vagyok prűd, én is elkáromkodom magam, ha mondjuk az ujjamra ütök a
kalapáccsal, vagy szűkebb körben hirtelen felindulok, de amíg az ember megír
egy levelet, annyira feltétlenül le kell higgadnia, hogy a mondandóját, ha
még annyira felháborodott is az emberi kapcsolatok elfogadható szintjén
fejtse ki.

Persze, ha valakinek az érvei néhány tőmondatba sűrűsödnek össze, és nem is
érvek, hanem csak egyfajta vagdalkozás, akkor ez a következmény. Viszont az
ilyen ember nem tanár.

Turóczi Ferenc