Skip to Content.
Sympa Menu

tanforum - [Tf] Re: [Tf] Re: Természettudományok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

List archive

[Tf] Re: [Tf] Re: Természettudományok


Chronological Thread 
  • From: Solyom Miklos <miklos AT mail.solyom.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Re: [Tf] Re: Természettudományok
  • Date: Fri Jan 4 20:02:01 2002
  • List-archive: <http://sunserv.kfki.hu/pipermail/tanforum/>
  • List-id: Tanárok vitafóruma <tanforum.lists.kfki.hu>

> > > Szerintem azonban ott is. A term. tud-ok olyan gyorsan fejlődnek,
hogy
> > ezzel a tankönyvírás nem tud lépést tartani. Ezért a tankönyvek egyrészt
> > régiek, másrészt maximalisták, ennek megfelelően a tanárok vagy mindent
> > megkövetelnek mindenkitől, ami képtelenség, vagy szemezgetnek a
tananyagból,
> > de nem biztos, hogy a legfontosabbakat emelik ki.
Nem hinnem, hogy a tudomanyos kutatas - akar alap, akar alkalmazott -
aktualis
eredmnyeinek azonnal be kellene kerulniuk az oktatasi rendszerbe. Ha ez
megis
lehetseges, akkor mondjuk a felsooktatas (az is TDK szinten) lehet erintett.

> > Szerintem az is eleg nagy baj, hogy a termeszettudomanyok tananyaga es a
> > napi praktikum kozotti kapcsolat nagyon kicsi, s a feladatokban sem
> > jelenik meg a hasznalhatosaga. Uri huncutsagnak tunhet igy. S talan ezt
> > is jelzi a PISA 2001 felmeres eredmenye is. Nem biztos hogy mast kellene
> > tanitani, de biztosan mashogy. De ez nem egy koltsegtakarekos megoldas,
> > ergo ...
> Szerintem azert torekednie kell mindenkinek a sajat szakteruleten a
praktikus
> ismeretek atadasara, gyakoroltatasara, a hasznalhato tudas terul meg a
leghamarabb.
> Ugy gondolom, hogy ez ma Ma-on szempont.
A praktikum fontos szempont, foleg gazdasagilag, de nem a legfontosabb.
Ez egy idoben gyorsan valtozo mennyiseg/minoseg(?). Az alapos ismeretek
rogzitese, az ismeretszerzo kepesseg magas szintre emelese viszont
- szerintem - idoben konstans, ezert sokkal fontosabbnak tartom. A
kozoktatas
normalis feladata szerintem az lenne, hogy ott ulhessen a vegzos
kozepiskolas
tavasszal a jelentkezesi lap elott tanakodva, hogy most akkor bolcsesznek
menjen, kozgazdasznak vagy mernoknek. Merthogy a tanulmanyi eredmenye
jo, ebbol kifolyolag az altalanos ismeretei stabilak es megalapozottak, igy
barmely lehetosegnek egyenlo esellyel vaghat neki.
Ezzel ellentetben ma legkesobb 14, de sokszor 12 vagy legszornyubb esetben
10 eves korban eldonti/eldontik, hogy milyen irany is lesz, amin haladina
kell.
Aztan 18 evesen majd kiderul, hogy annak idejen jol
valasztott/valasztottak-e,
eltero iranyba ugyanis eselye sincs barmit is megprobalni. Ha majd a kesobbi
generaciok felhagynak avval, hogy kamaszkorban csak testi valtozasokra
lesznek hajlamosak, de intellektualisan, pszichesen valtozatlanok maradnak,
meg jo is lehet ez a modell.
Az oktatas addig is inkabb legyen 'hagyomanyos', lehet akar egy picit
kevesebb
is a tanyanyag, de annak elsajatitasa legyen alapos, idonkent keszsegszintu.


Udv:

Solyom Miklos







Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page