tanforum - Re: [Tf] reklam az iskolaban

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] reklam az iskolaban

  • From: Pap Gyorgy <pap_gy AT freemail.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] reklam az iskolaban
  • Date: Thu Jan 3 10:48:01 2002

Kedves Fodor Zsolt!
Ismet erre a cimre irok, de másoknak is szánom, mert tobben reagáltak
felvetesedre, valamint az altalam arra irtakra is.
Csak hogy egyértelmu legyen, miert tilos az iskolai reklam. A reklamtörveny
(1997. evi LVIII) 5/b pontja a gyermek es fiatalkoruaknak szolo reklamokat
korlatozza, de ez gumiszabaly, mert ertelmezes kerdese, mi szamit karosnak,
illetve mi az, ami a gyemekkoru 'tudatlansagat, vagy hiszekenyseget
kihasznalva kozvetlen felszolitast tartalmaz arra, hogy a felnottkoruakat
vasarlasra osztonozze.'
Talan ezert kerult az Oktatasi torvenybe a 122/12 szamu rendelkezes. Idezem
Az ovoda, az iskola es a kollegium .... a szervezeti es mukodesi
szabalyzataban hatarozza meg a nevelesi-oktatasi intezmenyben folyo
reklamtevekenyseg szabalyait a kovetkezo rendelkezes figyelembe vetelevel:
az ovodaban, altalanos iskolaban és altalanos iskolai tanulokat fogado
kollegiumban tilos a reklamtevekenyseg, kiveve, ha a reklam a gyermekeknek,
tanuloknak szol es az egeszseges eletmoddal, a kornyezetvedelemmel, a
tarsadalmi kozossegi tevekenyseggel, illetve kulturalis tevekenyseggel fugg
ossze.
Ugy gondolom, ez mar elegge egyertelmu. Egy pontositast megis meger - en
altalanos iskolaban dolgozok - ezert ertettem egyertelmunek a tiltast. Ujra
olvasva, ez a kozep es felsofok szamara nem kotelezo. Kerdes persze, hogy
ott hogy szol a helyi szabalyozas. A magam reszerol ott sem tamogatnam.
A felvett filmekbol pedig - mar csak az ido es helymegtakaritas miatt is -
kiszedem a holtidoket, igy a reklamot is.
Pap Gyorgy