tanforum - Re: [Tf] cikk az origon

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] cikk az origon

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] cikk az origon
  • Date: Sat Dec 1 07:47:01 2001
  • Comments: Sender has elected to use 8-bit data in this message. If problems arise, refer to postmaster at sender's site.

Udvozletem!

Miklósi László irta (29 Nov 01, 22:59) "Re: [Tf] cikk az origon"
subject-u leveleben:

> Mindezzel egyutt azt gondolom, nem mindegy, hogy valaki pl. hidat tervez
> rasszistakent vagy gyerekeket nevel.

Egyetértek (illetve inkább csak figyelek, sok mindent nem
értek, de a hiba biztosan bennem van).

A legeslegfontosabb, és ez a kérdésben kiindulópont,
szerintem az alapfogalmak tisztazatlansaga -- innen kezdve
aztan mindenki értelmez szaja íze szerint, ez meg remek alap
vitára. De a baj az, hogy emiatt aztán nem ugyanarról esik
olykor szó.

Azaz: mit jelent az, hoyg "rasszistább"? Hetente N db-bal több
nemzetiségit köpköd meg? Avagy -- a telvízió szerint (RTLKlub -
- na jó, nem tenném a szöveghûségért tûzbe a kezem) --
Kaltenbach jelentésében szerepelt a "kirekesztõbb" kifejezés...
Vajon ennek mi a mértékegysége? Kissebbségi/rúgás/óra?
Kissé olybá tûnt ezt hallani, mint amikor a hülye reklámokban
közlik, az XP tampon 85%-kkal szárazabb, tisztább érzést
kölcsönöz...

(Nem tévedésbõl maradt el a szmájli -- valós hibának tartom,
nem csak viccelõdés miatt emlegetem fel, hogy alapvetõ és
fontos dolgokról esik szó, miközben szerintem
értelmezhetetlen fogalmak szerinti mértéket kíván az egyik
csoport a másikra kenni... Lehet persze, hogy mindezt csak
amiatt látom így, mert anno én mûszaki felsõoktatást
végeztem, nem bölcsészt, ott pedig a mérhetõségre, a
mertékekre [is] nevelnek... Mivel hogy mindezt e listán a
vitában eddig senki szóba nem hozta...)

--
Üdvözlettel: Dorozsmai Károly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu