tanforum - Re: [Tf] meres 9. evfolyamon

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] meres 9. evfolyamon

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] meres 9. evfolyamon
  • Date: Mon Oct 29 05:29:01 2001
  • Comments: Sender has elected to use 8-bit data in this message. If problems arise, refer to postmaster at sender's site.

Udvozletem!

Fodor Zsolt irta (27 Oct 01, 23:32) "[Tf] meres 9. evfolyamon" subject-u
leveleben:

> Egy mai ertekezleten hallottam par dolgot a november 9-ken
> vegzett meresrol.

végzendõ... :)

> 1. Aznap a diakoknak mas orajuk nem lehet.

Én azon az értekezleten, ahol a helyi, iskolai mérést
megszervezõ kollegánkak taartottak eligazítást, nem voltam
ott, de a kollega (iskolánk egyik igazgatóhelyettese) nekünk
úgy számolt be errõl, hogy a mérésben részt vevõ valamennyi 9-
est a mérés idejére el kell különíteni. Arról nem esett szó, hogy
más órájuk sem lehet...

> 2. Meg azt is eloirtak, mit lehet nekik mondani.

:)
Persze, egy mérés akkor egzakt, ha a körülményei jól
deffiniáltak!

> 3. A meres tenyet a diakkal be kell iratni az ellenorzobe, s azt a
> szulonek ala kell irnia.

És...? Miért ne íratnánk be a mérés TÉNYÉt?

> Mi van, ha nem irja ala a szulo?

Szerintem semmi. Az iskola tájékoztatta, ha nem akarja ezt
elolvasni az az õ baja... (Visszakérdezek: mi van, ha a gyerek
jegyeit mk. virágkötészet tanrágyból a szülõ nem hajlandó
aláírni?)

> A diaknak nem
> kell iskolaba jonnie?

Miért ne kellene? Mindig kell! :)

> Vagy kell, de az iskolanak kell megoldania
> foglalkoztatasat?

Jah, a mérés napján? Presze -- de miért gond ez?

> Ha pedig az alairasnak nincs jelentosege, akkor
> minek?

Az iskola és a szülõ kapcsolattartásának egy eleme ez is...
Miért ne lenne jelentõsége? Szerintem van. Ha meg a szülõ
nem írja alá, hát az õ baja... Az aláíratás csak arra szolgál
IMO, hogy a gyerek mutassa is meg otthon az ellenõrzõt.
Sajnos sok szülõt tényleg nem nagyon érdekel, mi van a
gyerekével -- csak akkor, amikor jõ nagy hanggal le lehet
ugatni a pedagógust (Szegény szülõt az ág is húzza, mindig õt
ugatják le; élete egy üdítõ színfoltja, ha talál magánál is
nemecsekebbet és ezt gyakran bennünk találja meg...) De ez
már egy másik történet...

> Az sem teljesen vilagos, hogy miert pentek? Nalunk evek ota
> gyakran csorbul a penteki nap, persze a palmat a hetfo viszi el.
> Nem lehetett volna inkabb szerda?

Zsolt, nincs olyan nap, ami mindenkinek tetszene. Raböktek a
naptárra és kijelöltek egyet. Ennyi...

Azért kérdésem nekem is lenne: miért nem nyolcadikban
rendezik ezt a mérést? De komolyan...!

--
Üdvözlettel: Dorozsmai Károly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu