tanforum - Re: [Tf] Re: statisztika SOS!

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Re: statisztika SOS!

  • From: Andras Lutter <rmgadmin AT goliat.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Re: statisztika SOS!
  • Date: Mon Oct 15 18:23:00 2001

>A valaszt valszleg Te is tudod:), de azert leirom: mert a
>programozo MS kornyezetben csinalta amit csinalt...

Lehet, hogy ez mar szakmai forumra tartozik, de meg egy offtopic-gyanus
kerdest hadd tegyek fel.

Az idezett kerdest komolyan gondoltam. Az, hogy valami MS, meg nem
feltetlenul jelenti, hogy vacak, es nem valaszol meg minden problemat.
Ahogy en elkepzelem: egy adatbazis-kezelo alkalmazas NAGY mennyisegu adatra
van megcsinalva. Tehat pl. az adattablakat nem a memoriaban tarolja, hiszen
egy adattabla merethatara tobbnyire a HD teljes kapacitasa. Ez fuggetlen
attol, hogy a program MS vagy sem, ez nyilvanvalo alapkovetelmeny.
Emiatt aztan teljesen mindegy, hogy mennyi adatot kezel a program: a
memoriat csak cache-kent hasznalja, a muveleteket a HD-n vegzi. Ezert az
adatmennyiseg novekedese csak sebessegbeli problemat okoz. Igy pl. egy
Clipper-kovulet 286-oson 1M memoriaval vidaman kezel 200M meretu adattablakat.

Tehat tenyleg nem ertem, minek egy ilyen programnak nagy memoria. Amit el
tudnek kepzelni, hogy a programozok nem egy meglevo adatbazis-kezelo motorra
epitettek a programot, hanem az alapoktol kezdve epitettek fel hazi
eszkozokkel, es egyszeruen az alapszintu rutinokat irtak meg rosszul.

Vagy rosszul gondolom?

Haho

Lutter Andras (Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi)

Iskolank honlapja / our homepage is: www.dkrmg.sulinet.hu