tanforum - [Tf] tanevkezdes

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] tanevkezdes

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] tanevkezdes
  • Date: Wed Aug 15 15:33:01 2001

Tisztelt Kollegak!

Surgosen meg kellett neznem, mikor van az oszi szunet.
Megtalaltam.
http://www.om.hu/j426c8.html

Ha ma'r letoltottem, atfutottam. Kicsit hosszu lesz, sok idezettel, s
hozzafuzott kerdeseimmel, megjegyzeseimmel.

Ez egy miniszteri rendelet.
<tartalom lenyege>
Olvasom, az elso tanitasi nap augusztus 29. Modosithato
szeptember 3-ra.
</tartalom lenyege>

Akkor meg hogy a csudaba kezdhetunk augusztus 27. napjan? Az
OM hivatalos weblapjan nem a valosagnak megfelelo adatokat
kozolnek, vagy mi sertjuk a rendeletet?

Egyeb erdekessegek, hatha nemcsak en nem tudtam:
------------
2§(10)
Az első és második félév lezárását követő tizenöt napon belül az
iskoláknak nevelőtestületi értekezleteken el kell végezni a
pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának
vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet
meg kell küldeni az iskolaszéknek és a fenntartónak.
----------
Nem is tudtam, hogy ez a jegyzokonyv nemcsak magunknak szol.

----------
3. §
A szorgalmi idő alatt a nevelőtestület a tanév helyi rendjében
meghatározott pedagógiai célra öt munkanapot - tanítás nélküli
munkanapként - használhat fel, ... Az öt napból három napot a
tanítási napok terhére, kettő napot pedig a tanítási szünetek
terhére kell megtervezni.
----------
Mit jelent az, hogy a tanitasi szunetek terhere?
Most akkor az szunet vagy nem szunet? Ha tanitasi szunet
terhere, akkor miert tanitas nelkuli munkanap?

4§(4)
A teli szunet csak 11 napos lesz, s ebben mar az osszes
unnepnap es szabadnap is bennevan. :-((

-----
7§(2)
.... A középfokú iskolák a tagozatok belső kódját az Oktatási
Minisztérium által 2001. szeptember 31-éig a minisztérium
hivatalos lapjában közzétett közleményben foglaltak szerint
állapíthatják meg.
------
Kis baki. :-))) Ugy latszik iden is szokoev van...

--------
8§(1)
Ha a középfokú iskola a felvételi eljárás keretében szóbeli
meghallgatást szervez, azon a szülő jelen lehet.
-------
Nocsak, ez eddig is volt? Emlekezetem szerint nalunk nem
probalkoztak.

---------
14§ (5)
A felvételt hirdető iskola legkésőbb az általa szervezett felvételi
vizsganapot követő második napon kifüggeszti a felvételi eljárás
eredményét, a jelentkezők rangsorolását az elért eredményekkel.
A felvételi jelentkezési lapon a jelentkező kizárhatja a nevének
közlését, és helyette megadhatja azt a jeligét, amelynek
alkalmazásával az általa elért eredmény kifüggeszthető.
--------
Hat, ha nagy a tuljelentkezes, akkor ugyancsak sietni kell. Mintha
a sorrend eddig nem lett volna nyilvanos. Talan az utolagos
modositasi lehetoseg miatt van igy.

---------
25§ Tanulmanyi versenyek
(3) Az iskola a jegyzékben nem szereplő tanulmányi versenyre
történő felkészítést akkor építheti be a munkatervébe, ha azzal az
iskolaszék, iskolaszék hiányában az iskolai szülői szervezet és az
iskolai diákönkormányzat egyetért.
----------
Erdekes, a jegyzekben nem szerepel a Filozofia OKTV. Nem
tudom, hogy igy hivjak-e, de erre utalo jel sincs. Ehhez is kell a ez
a kulon engedely?
Tenyleg, masutt hogy zajlik a tanulmanyi versenyekre valo
felkeszites? Hogy epul be a munkatervbe? Eddig ugy latszik ilyen
jellegu munkaterv nelkul dolgoztam.
Hany fot szoktatok felkesziteni? Magat a versenyfelkeszitest
finanszirozzak-e? (Nem az eredmenyeket, hanem a felkeszitest?)
Nekem errol kulon elveim vannak, de az mas tema.

Tisztelettel: Fodor Zsolt