tanforum - Re: [Tf] matematika erettsegi

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] matematika erettsegi

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] matematika erettsegi
  • Date: Thu May 24 13:49:03 2001

Sziasztok!

> Zsuzsa ezt en nem ertem.... Mit lehetett ezen elkeverni?????
>
> sin(pi*x)=cos(pi*x) ez a feladat

> pi*x=pi/4+k*pi ????

> x=1/4+k 2 pont

k eleme Z es elelnorzes - valasz itt hianyzik, ez ossz 3 pont
> Ennyi a feladat megoldasa.....

A 10 pontos feladatbol 5 pont marad arra az egy sorra. De miert pont az
a megoldas?
(1. tangenssel, 2. cos(a) = sin(pi/2-a), 3. cos(a) = +-gyok(...) vagy 4.
grafikon)
Az elkeveres pedig azt jelenti, hogy a 2. modszrrrel kezdi, de a
grafikonon latja, hogy van meg megoldas, es a kovetekzo sorra periodust
valt (2 pi->1 pi)

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu