tanforum - Re: [Tf] 20 %

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] 20 %

  • From: Andras Lutter <rmgadmin AT rmg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] 20 %
  • Date: Wed May 9 16:08:02 2001

>A hianyzasok kapcsan: szerintetek lehet-e "ugymond" hivatalos
>tavollet kategoriat bevezetni, ami azt jelenti, hogy a gyerek nincs
>jelen a tanoran (szinjatszokkal fellepesen van, kulfoldi

Ahogy en ertem a dolgot: nem, mert eppen arrol van szo, hogy ha a gyerek
20%-ot mulasztott, akkor annyi oran nem vett mar reszt, ami megkerdojelezi,
hogy elsajatithatta-e egyaltalan a megfelelo anyagot. Itt nem buntetjuk a
gyereket a logasert (arra mas modszer van), hanem kijelentjuk, hogy a
kovetelmenyek teljesitesehez hozzatartozik a 80%-os jelenlet.

Persze, hogy miert annyi, es hogy a 20% egyes gyerekeknel teljesen mashogy
jelenik meg, az mas kerdes, azzal a torveny nem foglalkozik. Es nem biztos,
hogy ez igy jo es igazsagos, de a torveny szellemet szerintem az elso
bekezdesben irtak tukrozik.

Ha ugy iteled meg, hogy erdemes ra, megteheted, hogy hivatalosan
vizsgaztatod, de kozben evi munkaja alapjan ertekeled.

Lutter Andras (Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi)

Iskolank honlapja / our homepage is: www.dkrmg.sulinet.hu