tanforum - Re: [Tf] 20 %

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] 20 %

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] 20 %
  • Date: Tue May 8 18:55:03 2001

Szia!

> Bende LÁszlóné wrote:

> Napok óta nagy viták részesei vagyunk a tavalyi miniszteri rendelet
> miatt, amely kimondja, hogy a tanulõt nem értékelhetjük, amannyiben a
> tanítási órák 20 százalékát meghaladják hiányzásai.
> Azon vitázunk, hogy a tanmenetben feltüntetett õraszám 20 %-a vagy a
> ténylegesen megtartott órák számából- ami jóval kevesebb minden évbem-
> kell-e kiszámítanunl.

Mi a kotelezoen eloirt orabol szamoljuk, mert a nem szamozott, de
helyettesitett oran is beirjak a diakot hianyzonak. Ha elmaradt egy ora,
az nem a diak hibajabol marad el - arra biztos bejott volna.

> Mikor tartjátok az osztályozó vizsgákat?

Szerintem az osztalyozo vizsga idopontjaval nagyobb gond van. Lasd 12.
evfolyam, ballagas, erettsegi, es a kozte levo hetvege.

Ezert mi, ha lehet, ev kozben folyamatosan vizsgaztatjuk a diakokat. Ha
ennek reszletei erdekelnek, maganban megirom. Ha ev kozben nem tudtuk,
akkor marad az augusztus, javito vizsgara pedig az oktober (ha
szukseges) Persze a vizsgat nem kotelezo engedelyezni!

Ti is ingyen vizsgáztatjátok
> a hiányzásaik miatt nem osztályozhatóakat? Szerintem beleröhögnek a
> markukba. Természetesen másképp ítélem meg azokat a tanulókat- számuk
> szerencsére nem nagy- akik hosszabb ideig betegek voltak, s amiatt nem
> tudtak iskolai kötelezettségeiknek eleget tenni.

Ez nem a penzen mulik, hanem azon, hogy egyaltalan engedelyezed a
vizsgat neki, vagy sem. Az alomszuszek akar egy evet is aludhat, majd
kovetkezo evben ismetel.

> Nálunk úgy néz ki a dolog, hogy megsajnáljuk az álomszuszék- 0. 1.
> órára nem járókat, s ingyen tehetnek vizsgát.

- Ha Ti engedelyezitek! Kegy a vizsga!

> Más. Tudjátok-e, hogy
> megjelent-e valahol rendeletben, hogy a nyelvi érettségin a márciusban
> szétküldött szöveggyûjteményt kötelezõ használni?

Igen. Es elore nem hirdetheto ki a tartalma!
A diak szamot huz, majd megkapja a gyujtemenyt es abbol keszul fel.
Mondjuk ket osztaly egyszerre lehetseges 12 vizsgazojanak keves lesz a 4
konyv a felkeszuleshez (ennyit kaptunk), de valahogy majd csak lesz, es
ez sem lesz rosszabb a KIFIRnel. Legfeljebb varnak az erettsegizok.:-(()
(Lehet, hog igy jobb is, mert az egyik szovegben az van allitolag, hogy
a duna Mo-on keletrol nyugatra folyik. Kepzeld, ha valaki erre emlekezve
rosszul felel fo:cibol)

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu