tanforum - Re: [Tf] 20 %

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] 20 %

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] 20 %
  • Date: Wed May 9 15:58:03 2001

Szia!

d_sanyi AT server.ady-debr.sulinet.hu
wrote:

> Tisztelt Lista!
>
> A hianyzasok kapcsan: szerintetek lehet-e "ugymond" hivatalos
> tavollet kategoriat bevezetni, ami azt jelenti, hogy a gyerek nincs

A 20% feletti osztalyozo vizsga kotelezettseg nem csak a logosokat szuri
ki, de bizonyos helyzetben a diakot is vedi.
Peldaul ha a te diakod a rendszeres tavollet miatt gyengebben teljesit
egy dolgozaton, esetleg jegyei alapjan megbukna, akkor az osztalyozo
vizsgaval (esetleg csak augusztusban) bizonyithatja, hogy hianyait
potolta.
Ugyanezt el lehet jatszani maskepp is. Te egy diakot megbuktatsz. A
szulo tudja, hogy gyermeke hianyzott az orak 20%-rol, akkor jogosan
reklamal, hogy miert adtal neki jegyet! A diaknak sokkal jobb ugy
atmenni egy masik iskolaba, illetve evetismetelni, hogy 20% / 250 ora
hianyzas miatt ismetli az evet, mint azzal az elegtelen osztalyzattal a
bizonyitvanyaban.
Es ekkor mar Te leszel az okirathamisito.
Nekem volt egy diakom, aki 253 oraval zarta az evet, es nem 6 bukassal.
Es olyan is, aki 31 igazolatlannal szerette volna, de a szulo alairta a
hianyzasat, igy 3 bukas lett belole.

Az osztalyozo vizsga idopontja viszont nincs rogzitve. Igy a diak akar
ev kozben is folyamatosan vizsgazhat! Ha valaki 260 orat hianyzik, akkor
egy csomo dolgozatot nem a tobbiekkel ir meg. Kulon vizsgat tesz... Arra
osztalyozol...

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu