tanforum - [Tf] Vá: [Tf] jártasság-készség

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Vá: [Tf] jártasság-készség

  • From: "Koncz Endre" <koncze AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Vá: [Tf] jártasság-készség
  • Date: Fri Feb 9 08:56:03 2001

Udv!

> Tanultam én módszertant, ismerem a jártasság és készségszintű ismeretek
> közötti különbséget, de ez esetben hogyan értelmezhető? Most tudja vagy
nem
> tudja? Hogyan lehet tudni összeadni, kivonni egész számokat
készségszinten
> illetve jártasság szinten?

Szerintem mindket esetben tudnia kell vegrehajtani a muveleteket.
A kulonbseg az _idoben_ van. Ugyanannyi feladat megoldasahoz
keszsegszinten fele-, harmadannyi idore van szuksege, mint mikor
jartassag szintjen van /mert pl. nem kell felidezze magaban a
szabalyokat, osszefuggeseket megoldas elott, hanem mar
"gondolkodás nelkul" alkalmazza azt./

Adsz 10 azonos jellegu peldat, es ugyanannyi idot ket atlagos gyereknek.
Ha az egyik az elso 3-at megcsinalja hibatlanul, akkor o" jartas, ha a
masik megcsinal 8-10-et, akkor ő készség szinten van.

Koncz Endre

  • [Tf] Vá: [Tf] jártasság-készség, Koncz Endre, 02/09/2001