tanforum - hosszu (es kilatastalan) - Re: [Tf] hirek innen-onnan

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

hosszu (es kilatastalan) - Re: [Tf] hirek innen-onnan

  • From: "Kovalcsik Istvan" <pp AT szentgyorgyi-bgy.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: hosszu (es kilatastalan) - Re: [Tf] hirek innen-onnan
  • Date: Tue Oct 24 13:03:49 2000

> Sajnos hly‚nek n‚zik a taner ket,
Ez - sajnos nagyon - igaz.

> ‚s sok szempontb¢l igazuk is van.
Ertem, hogy mire gondolsz, de en akkor sem igy irtam volna,
hanem kb ugy, hogy: eddig meg bejott nekik, s ez oket igazolja.

> A legt”bb tan r, tanit¢ (TISZTELETEM A KIVTELEKNEK)
> be van sz@rva, hogy mi lesz az  ll s val, jut e ‚s kifizetik e a t£l¢r j t.
Ezt kikerem magamnak!
1. Ez nem olyan "husosfazek", amiert aggodnom kellene, hogy
ellokdosnek mellole. Amig az iskolank all, nem hiszen, hogy
engem el akarnanak zavarni innen. (Az mas kerdes, hogy valoszinuleg
a kormanyzat - a mindenkori - csak azert nem szunteti be az iskolakat,
mert akkor be kellene zarni az oktatasi miniszteriumot, s nehany
hasznalhatatlan emberuknek uj munkahelyet krealni.)
2. A tulorapenzek nem tul magasak. Oszinten szolva meg egyszer
sem neztem utana, hogy jol szamfejtettek-e, s az osszes oram
belekerult-e.
3. Nem tudom, hogy van-e olyan tanar (jo tanar), aki a fizetesert
ragaszkodik a katedrahoz. Aki elhelyezkedesi gondok miatt
sodrodik ide, "jobb hijjan", kontraszelektalodva, az esetleg.
De meggyozodesem, hogy az igazi tanarok - bar mashol
is megallnak a helyuket - azert maradnak, mert ugy erzik,
ezen a teruleten tudnak a legtobbet tenni, megelhetesi gondok
ide vagy oda - persze sok jo tanar mar sajnos "oda".

> Mindenki a saj t kis pecseny‚j‚t st”geti.
> Egyeseknek ez sikerl is. Egym st letaposva pr¢b lnak
> helyezkedni, s¡mulni a vezet‚shez. (hossz£ nyelv efektus).
Nem tudom melyik iskolaban dolgozol, s azt sem, hogy ez mennyire
jellemzo mas helyeken, de ha nalunk igy lenne, mar reg
nem lennek itt. Sajnalom azokat, akiknek ilyen igazgatojuk van.

Ennyit azokrol a kijelentesekrol, amikkel nem ertek egyet,
vagy amit en -szerencsere - maskepp elek meg.

> A pedag¢gusok k”z”ss‚ge nem tudja ‚s
> tal n nem is akarja megv‚deni, kiv¡vni az ‚rdekeit, birka m¢dj n veszi
> tudom sul amit r  m‚rnek. Ink bb kiborul, stresszes lesz. Ez tal n ad¢dik a
> Pedagogus --> rabszolga sz¢ eredeti ‚rtelm‚b l.
:-( A magyar ember mar csak ilyen fajta, a pedagogus meg
- ugy latszik - kifejezetten hulye :-(
ebbe magamat is beleertve

> Az ‚rdekv‚delmi szerveik
> el rulj k, becsapj k ket. A legt”bb iskol ban szoros sz”vets‚g van az
> ‚rdekv‚delem ‚s a vezet‚s k”zt. gy k”z”sen kij tsz k ‚s  tverik azokat
> akiket k‚viselnik ‚s v‚denik kellene. (b r lehet, hogy nem is tartanak
> ig‚nyt a k‚pviseletre).
Szerintem nem az iskolaban lapul az ellenseg.
En nem hiszem, hogy a fonokomnek sok zsebreraknivalo penzt ad az
onkormanyzat. Es azt sem, hogy az onkormanyzatnal tunik el
a kormany altal leosztott hatalmas penz.
Nezd meg a bertablat, es nezz meg "jobb szakmakat"!
Egyebkent viszont - ha csak a berrol lenne szo - nem terhelnem a listat.
Sokkal jobban ingerel a szakmai dilettantizmus. Tantervek, Nat...
minden felulrol kitalalva, _vitathatatlanul_ jol. Biralhatatlanul.
Az, hogy erkolcsileg sem ismernek el.
Ha azt ereznem, hogy "nincs penz, de legalabb odafigyelunk ratok,
ami a joszandekon mulik, azt megtesszuk...", osszeszoritanam a
fogam...

> Lehet, hogy n‚h ny dolgot nem j¢l l tok de tal n vitaind¡t¢nak j¢ lesz ez a
> r”vid kis ‚szrev‚tel.
Ugy van, ugy legyen!

> Ne hagyj tok magatokat semmibe venni, ne legyetek rabszolg k!
Ugy legyen!

Ezt evek ota hallom! De meg senki nem dugott az orrom ala olyan ivet,
hogy sztajk X honap ennyiediketol. Alairom-e?

Egyedul Lutter Andras probalkozott effelevel (jeleztem is neki, hogy
tamogatom), de sajnos a mozgalom nem bontakozott ki
(velhetoen nem az o" hibaja).

Tessek elemtenni a celokat, a javaslatokat, s en melleallok!
Nem feltem az allasomat. De arra nincs energiam, hogy
en szervezzem meg, mert nekem holnap is oraim lesznek.
Es amilyen hulye vagyok, igyexem jol felkeszulni rajuk
- adnak erte, amennyit adnak. Es nem szabad, hogy a
gyerekek lassak karat az elegedetlenkedesemnek.

> šdv”zlettel Pribojszki J nos

Udvozlettel: Kovalcsik Istvan
K o v a l c s i k I s t v a n
Balassagyarmat, Szent-Gyorgyi Albert Gimnazium

mailto:suli507 AT miskolc.sulinet.hu

mailto:kovalcsik AT szentgyorgyi-bgy.sulinet.hu