tanforum - Re: [Tf] hirek innen-onnan

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] hirek innen-onnan

  • From: "PJG" <edoelekt AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] hirek innen-onnan
  • Date: Sun Oct 22 23:46:04 2000

Kedves Pedagógus Kollégák!

Nem akartam hozzászólni a témához, de nem tudom magambafolytani a
gondolataimat.
Teszem mindezt azért, mert ugyan nem vagyok pedagógus, de iskolában
dolgozom, technikai alkalmazottként. Úgynevezett rendszergazda vagyok, de a
feleségem, a húgom, a sógornőm és a barátaim mind tanítók, tanárok.
Sajnos hülyének nézik a tanerőket, és sok szempontból igazuk is van. A
legtöbb tanár, tanitó (TISZTELETEM A KIVÉTELEKNEK) be van sz@rva, hogy mi
lesz az állásával, jut e és kifizetik e a túlóráját. Mindenki a saját kis
pecsenyéjét sütögeti. Egyeseknek ez sikerül is. Egymást letaposva próbálnak
helyezkedni, símulni a vezetéshez. (hosszú nyelv efektus). Ezért van az,hogy
két kolléga teljesen azonos munkakőrt betöltve és ellátva óriási
bérkülömbséggel van megbecsülve. Amikor valamilyen megszorító intézkedés lép
életbe, akkor ellenállás helyet mindenki azt lesi, hogy ki lesz az áldozat
és kajánul veszi tudomásul, hogy nem Ő. Ha mégis Ő akkor úgy jár mint egy
kedves barátnőm. Háromszoros fix fizetés, fix 8 óra munkaidő, nyugalom és
biztonság. Mindez a "civil" életben. A pedagógusok közössége nem tudja és
talán nem is akarja megvédeni, kivívni az érdekeit, birka módján veszi
tudomásul amit rá mérnek. Inkább kiborul, stresszes lesz. Ez talán adódik a
Pedagogus --> rabszolga szó eredeti értelméből. Az érdekvédelmi szerveik
elárulják, becsapják őket. A legtöbb iskolában szoros szövetség van az
érdekvédelem és a vezetés közt. Így közösen kijátszák és átverik azokat
akiket kéviselniük és védeniük kellene. (bár lehet, hogy nem is tartanak
igényt a képviseletre).

Lehet, hogy néhány dolgot nem jól látok de talán vitaindítónak jó lesz ez a
rövid kis észrevétel.
Ne hagyjátok magatokat semmibe venni, ne legyetek rabszolgák!

Üdvözlettel Pribojszki János