tanforum - [Tf] Re: nincs eleg penz a pedagogusokra

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: nincs eleg penz a pedagogusokra

  • From: Takács János <tajan AT drotposta.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Re: nincs eleg penz a pedagogusokra
  • Date: Fri Aug 11 20:27:03 2000

"Fodor Zsolt"
<fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
2000.08.11. 16:45:41 +2h-kor írta:

> Tisztelt Kollegak!
>
> Az alabbi hirt talaltam a Nepszabadsagban:
> http://www.nepszabadsag.hu/Body.asp?CollID=1&DocID=13122
> (Lehet, hogy kesobb nem erheto el ezen a cimen, ezert be is
> masolom.)
>
> ---idezet, elnezest az ekezetekert
> Nincs elég pénz a pedagógusokra
Mi ebben a HIR?

> A Pénzügyminisztérium vonakodása miatt veszélybe
> került a pedagógusoknak jövőre megígért béremelés.
> A pénzügyi kormányzat szerint felül kellene vizsgálni
> a közoktatási törvényt, mert az túlzott terheket ró a
> költségvetésre.
Az is bolond, aki azt komolyan vette.:(
> A PM nem támogatja a pedagógusbérek jövő szeptembertől történő
> húszszázalékos emelését Ż nyilatkozta Stark Antal, az Oktatási
> Minisztérium gazdasági helyettes államtitkára.
Gondolom a sajatjat tamogatja.
> [...]
> idén 275,5 milliárd forintot igénylő normatívák jelentős mértékű
> bővülése. Ilyen többletfeladat például, hogy szeptembertől minden
> háromszáz tanulónál többet oktató iskolában szabadidő-szervezőt
> kell alkalmazni. A PM szerint túlzott pénzügyi kihatásai miatt
> módosítani kellene a törvényt. Árok Antal, a Pedagógusok
> Szakszervezetének titkára úgy véli: ez esetben utcára kerülne az
> az ötezernél több pedagógus, akit a következő tanévre a szabadidő-
> szervezői állás ment meg a munkanélküliségtől. Stark elmondta: a
> PM erősen szorgalmazza a pedagógus-óraszámok növelését is.
Gondolom, megint nem a sajatjarol beszelt.(munkaora)
En megszavaznam neki!!
> Ez átlagosan hat-hét százalékos volna (az óvónők óraszáma nem
> növekedne, a tanároké viszont tíz százalékkal).
>
> Naszvadi György, a PM közigazgatási államtitkára, nem kívánt
> nyilatkozni lapunknak, mondván: mielőtt a kormány tárgyalna a
> kérdésről, nincs mondanivalója.
>
> Rudas Péter
> ------ idezet vege
>
> Tehat ha jol ertem, ...
>
> - a PM csokkenteni szeretne az oktatasra forditott osszeget ugy,
> hogy az a torvenyben szabott feladatokra nem lenne eleg.
>
> - a PM udvozolne az oraszamemelest, de nem szeretne, ha
> [...]
Ha eleg "ugyesek", sikerulni fog nekik.:(
> <flame>
> Hat, majdnem megmondtam, hogy ki mit csinaljon kinek a mijevel.
> </flame>
egyetertek.
> Tisztelettel: Fodor Zsolt
Ja, es bocs, hogy mindent beideztem. Nem akartam kivenni az eredeti
szovegkornyezetebol. Igy hangulatosabb.

--
Takacs Janos
tajan AT drotposta.hu

  • [Tf] Re: nincs eleg penz a pedagogusokra, Takács János, 08/11/2000