tanforum - Re: [Tf] az informatika helye a kerettantervben

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] az informatika helye a kerettantervben

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] az informatika helye a kerettantervben
  • Date: Fri Jul 14 07:21:03 2000

tte wrote:

> T. Lista!
>
> Ma a Kozoktataspolitikai Tanacs ulesen az egyik tema a kerettanterv
> tantargyi kovetelmenyeinek megvitatasa volt.
> Tobb oldal (pl.: szakmai oldal, diakoldal) hangsulyosan folvetette az
> informatika fontossagat (pl.: a diakok, a leendo munkavallalok alapveto
> erdekekent, jogakent). Az ulesen Kojanitz Laszlo kiemelte, hogy az egyes
> targyakban meg kell jelennie az informatika adott targyon beluli
> alkalmazasanak.
> Roviden ennyi.

Hat akkor ugyancsak röviden:
Ehhez nem biztosítják azanyagi hátteret (nem jut a diák, de a tanár se
számítógéphez történelem órán), nem biztosítják az idõt (nincs beépítve
a tanmenetekbe erre fordítható idõ, de még feladatként sincs kitûzve)
És a diák tudása nem elegendõ a teljesen önálló használathoz (nem lehet
csak gyakorlásként felfogni, a tanárnak egy csomó számítástechnikai
dolgot is el kellene magyaráznia, amit adott esetben õ sem tud
100%-osan)

Ezen kívül már csak dupla sebességgel kell tanitani (no nem a törit),
kétszer annyit kell adminisztrálni és több órát kell tartanunk. Nyilván
ez a "kell" egy varászszó, csak még nem láttam mûködni.

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu
sztzs AT mail.ady-bp.sulinet.hu