tanforum - [Tf] koltsegvetes - elhivatottsag

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] koltsegvetes - elhivatottsag

  • From: "HunyadiMatyasGimnazium" <suli60 AT bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] koltsegvetes - elhivatottsag
  • Date: Fri Jul 7 14:09:03 2000

> Talan a sajat kis helyzetunkon kivul is korul kellene neznunk, a baj az
hogy
> csak hallomasbol mas kozepiskolak es a vegvari helyzetet es helyzetet!

Ezt a mondatot nem értem.

>Ha a
> pedagogusok csak 20% nem elhivatott, es mondjuk osztalankent 4-5 fiatal
> (36-bol!) van menden teren hatranyos helyzetben..hat akkor......akkor az a
> tobbi orara is kihat!

És az elhivatottságra mi hat ki?
Szerinted?
Az ember csak úgy magától elhivatott lesz és az is marad?
Az elhivatottság érzése, nem csak a "szükséghelyzet" felismeréséből
táplálkozik...
- Legalábbis egy életen keresztül ez az egyetlen motiváció szerintem
kevés...
- Másik táplálója a hála, a megbecsülés, az értékelés lenne...

Az elhivatottság egyenlő-e azzal, hogy ha valaki hajlandó kevés pénzért
sokat dolgozni?

Ha a minőségről a mennyiségre (kevés-sok) terelődik az elvárás az mennyiben
táplálja az elhivatottságot?

pl.: elhivatott matektanár, aki 30 órát is megtart egy héten, vagy az aki
sokat szemléltet, és nem csak számoltat ;-) ?

Bocsánat - Csak hangosan gondolkodtam...
---Az elhivatottság sajnos elveszíthető, nagy kárára az adott
intézménynek...---
/Riki