tanforum - [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] oktatás informatikus

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] oktatás informatikus

  • From: "TANINFO Bt." <taninfo3 AT alarmix.net>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] oktatás informatikus
  • Date: Sun May 14 23:50:09 2000

Elnézést a késői bekapcsolódásért, de tökéletesen egyetértek azzal, hogy az
oktatási informatikus és a rendszergazda két külön dolog. Rendszergazdai
feladatokra lehetőleg ilyen végzettségű szakembert kell alkalmazni, de ha
mindenképpen a pedagógus-továbbképzéssel akarják ezt megoldani, akkor
iskolázzanak be olyan tanfolyamra, amely erre készít fel (bár nem biztos,
hogy ez megfelelő alapképzettség híján eredményes lehet). Fontos, hogy a
tanárok között legyenek olyanok, akik tudják, hogy lehet az informatikát
használni saját tantárgyuk tanításában, illetve a nevelésben, a gyerekek
egyéb programjainál stb.., és ebben segíteni tudnak a kollégáiknak is. Erre
találták ki az oktatási informatikust, és nem kellene az ilyen képzéstől
elriasztani pl. a humán szakosakat, akik szerintem rosszul lesznek, ha
meglátják ezeket a vizsgakérdéseket. (És főleg, hogy ha kiderül, hogy ez a
képzés célja is, és az, hogy - ahogy hallottam - nem igazán szeretik, ha
valaki a dolgozatában "csak" elemzi, hogy valamely területen hogy
használható az informatika, mi a kínálat stb., és nem maga csinál pl. egy
honlapot)
Juhász Ágnes