tanforum - Re: [Tf] Adatvedelem

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Adatvedelem

  • From: "Va'las Pe'ter" <Turtle AT toldy.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Adatvedelem
  • Date: Tue May 9 15:17:58 2000
On 9 May 2000, at 10:48, Ferenc Bajan wrote:
> Elnezest, nem allithatom bizonyosan, hogy teljesen tisztaban vagyok a
> jogaimmal. Pl. a levelezes naplofajlt keszit, amier technikai okokbol
> szuksegem van, de tartalmazza a feladok es cimzettek el. levelcimet,
> ami vitathatatlanul szemelyes adat. Nem vagyok tehat jogosult a
> mukodeshez szukseges adatok tarolasara? Akkor minek az egesz?

Hali!

Jogok alatt elsosorban a felhasznalok jogait ertettem, de:

A helyzet nem tiszta jogilag, mivel joghezag van, ezt mondja
Majtenyi is. A torveny betuje szerint jelenleg csak a felhasznalo
szemelyes beleegyezesen alapulhat az adatkezeles. Ezert irtam,
hogy csomagold a kisborondot..
A levelezeshez feltetlenul szukseges adatok kezelesehez
velelmezheted a felhasznalo beleegyezeset, de ez nem vonatkozik
azokra a logokra, amelyek kozvetve szolgaljak a biztonsagot.
Reszletesen
http://vega.toldy.sulinet.hu/~turtle.t.toldy/adatved/valasz.htm#2

Mindaddig, amig nem lesz torveny, elvileg _minden_ adat csak az
erintettek beleegyezesevel kezelheto! Rendszergazda szemmel ez
igy persze betarthatatlan. Ugyanakkor te koteles vagy minden
megtenni az adatok vedelmeert, az illetektelen hozzaferes
megakadalyozasaert, es ezt lehet egy kicsit kiterjesztoen
ertelmezni. Erre vonatkozolag egy dodonai valasz:
http://vega.toldy.sulinet.hu/~turtle.t.toldy/adatved/valasz.htm#26
(Majtenyi nyilvan nem irhatja azt, hogy amig nincs normalis
torveny, addig ne tartsd be a nem teljesen normalisat.)

VP