tanforum - [Tf] RE: [Tf] oktatás informatikus

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] RE: [Tf] oktatás informatikus

  • From: "Balla, Imre" <Imre.Balla AT scala-sae-rnd.ch>
  • To: "'tanforum AT lists.kfki.hu'" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] RE: [Tf] oktatás informatikus
  • Date: Tue May 9 12:21:48 2000

Ez tenyleg egy vicc...
Most olvastam az index.hu-n, hogy Magyarorszagon keves az informatikus...
Nem tudom, ki allitotta ossze ezeket a kerdeseket, de a 3-as a kakukktojas
szerintem, mert meg egy rendszergazdanak sem kell tudnia feltetlenul, mirol
is van szo, viszont a masik 3 meg annyira alap, hogy ezt egy felsofoku
vizsgan kerdezni szinte sertesnek is minosulhet...
Ami leirast pedig Fodor Zsolt kuldott a szakma leirasarol, ez a kerdessor
abszolut ide nem illo, mivel ha jol ertelmezem az oktatasi informatikus
tudaskore kiterjed szinte mindenre, viszont csupan alapkerdesekben, es ha
valami gondja van, vagy melyebben akar a temaval foglalkozni, akkor kikeri
az arra szakosodott munkatars velemenyet. Feladata az elokeszites, az iskola
szamara hasznosithato dolgok felkutatasa, az iskolaban valo alkalmazasanak
kidolgozasa, a megvalositas megszervezese. Ehhez pedig szerintem a BIOS es a
monitor mukodesi elvenek ismeretere nincs szukseg. A 2-es pontot tudom
elfogadni ezek szerint ugy-ahogy. De azt sem felsofokon.
Ezzel van a masodik problemam. Kozepfok az, ha valaki tudja kezelni a
Word-ot, felsofok, ha azt is tudja, hogy hol vannak benne a makrok, es mik
azok? Nem azert, de nekem mintha ugy tunne, hogy az ujabb es ujabb technikak
ahogy kijonnek, ezek a szintek ugy csusznak szepen lefele. Kulonben sem
csipem ezeket a hivatalos dolgokat, mert pl csak azert nem vesznek fel, mert
nincs felsofoku vegzettsegem, kozben barmelyik senior programmer-juket
felulmulom, akinek van ECDL-e, felsofokuja, es MS Centificate-e ot temabol?
Kicsit tulsagosan elburjanzott a burokracia sajna. A papir az isten, de hala
istennek nem mindenhol. :-)

udv
Horrr