tanforum - [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] oktatás informatikus

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] oktatás informatikus

  • From: "Ladanyi Gusztav" <gusty AT csete.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] oktatás informatikus
  • Date: Tue May 9 09:22:03 2000

>Szoval megkerestem az ISZE kepzes tematikajat.
>http://www.isze.hu/tematika10.html

Bar nem idevag, de ennek kapcsan nehany gondolat:
<flame>
Nem tudom, hogy gondolja az ISZE a szerzoi jogait a
tematika kapcsan. Hogy lehet ezt bizonyitani, ervenyesiteni?
Kicsit nevetsegesnek erzem az erre vonatkozo kitetelt.

Tovabba:
"Hálózati operációs rendszerek
A Windows felépítése és muködése.
Többfeladatos és többfelhasználós rendszerek jellemzoi."

Hat en nem neveznem se halozatinak, se tobbfelhasznalosnak.
Vagy odairtam volna, hogy NT.
</flame>

>Nem tudom, hogy miert lesz ettol valaki jo oktatasi informatikusm,
>de nyilvan a kovetelmenyeket fedi le a tematika. Sajnos

No es hol van ebben a BIOS, meg a CMOS?

>Tenyleg, errol irna valaki? Elvegre ez egy szakma...

Nem en vagyok az illetekes, de van maganvelemenyem.
Az egesz el van szurva. Anno Balint gazda kitalalta azt a hulye
potlekot,
es, hogy felsofoku vegzettseg kell hozza. Itt a gond. A foldrajztanarnak
nem felsofoku informatikai vegzettsegre, hanem gepkezeloi ismeretekre,
es uj oktatas modszertani ismeretekre van szuksege. Ez viszont nem
felsofok. Az oktatasi informatikus kepzesben a pedagogia, a modszertan
erosen a 0-hoz konvergal, ami ertheto is, hiszen anyagaban nagy reszt
megegyezik a gazdasagi, vagy a terinformatikus kepzessel. Ez is azt
mutatja,
hogy itt alapjaban veve informatikus kepzesrol van szo. Egy olyan
informatikusrol, aki jol eligazodik az oktatasban jelentkezo
informatikai
igenyek kiszolgalasa teruleten. Csakhogy erre sincs kulon statusz.

gusty