tanforum - Re: [Tf] kerettanterv

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] kerettanterv

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] kerettanterv
  • Date: Thu Apr 13 08:10:03 2000

Udvozletem!

(Elnézést, hosszú!)

Szalayne Tahy Zsuzsa irta (12 Apr 00, 14:34) "Re: [Tf]
kerettanterv" targyu leveleben:

> Van egy olyan erzesem, hogy az eddig "tortenelem es allampolgari
> ismeretek" targynak nevezett oraszam jelentosen megnott. Vajon miert?

Ez ugye koltoi kerdes? :))) A szándék egészen ősi és egészen
nyilvánvaló!

Ladanyi Gusztav irta (12 Apr 00, 15:38) "Re: [Tf] kerettanterv"
targyu leveleben:

> Ero".

Lehet, tevedek, de kozvetlenul a miniszterre ez talan nem all...
(OK, OK, latom a szmajlit... :))) Es nem is a piros kerekpar hajtasa
a celom :) Bar az soha sem art... Foleg amikor az allasunk
megsemisitese a kovetkezo napirendi pont... Kar, hogy a miniszter
nem olvassa... )) (CC-zem neki :)))))

sulinet irta (12 Apr 00, 15:41) "Re: [Tf] kerettanterv" targyu
leveleben:

> Állítólag most került az egész az iskolákhoz véleményezésre.

???
Minek? Mintha arra emlekeznek, valamelyik szakmai kerdesben
(talan toritanitas) a (talán a) TTE 24 orat kapott a
velemenyezesre... Most is ilyen lesz? Aztan a velemenyt ott
hasznaljak fel praktikus celokra, ahova a kiraly is gyalog jar? Mert
akkor ures bohockodas az egesz...

Dr Bánhidi SÁndorné irta (12 Apr 00, 21:59) "Re: [Tf] kerettanterv"
targyu leveleben:

> Nem tudni mikor lenne idő a véleményezésre.........????

Igen, erre gondoltam... Azert par ora biztos lesz... A
velemenyezesre...

tte irta (12 Apr 00, 21:18) "Re: [Tf] kerettanterv" targyu leveleben:

> Mibol gondolod, hogy a jelenismeret (aktual)politikai
> tartalommal kell hogy
> birjon?

Egyreszt: nem _kell:_, masreszt nem esett szo
AKTUALpolitikarol... Bar... Tenyleg: mi is az? Egy kormanyzati
dontes ismertetese aktualpolitika? Egy ilyen dontes
velemenyezese a tanar reszerol aktualpolitika? Politika egyaltalan?

> Az igazi kerdes megsem az oraszam, hanem a TARTALOM.

Attol tartok, _elso_ kerdes az oraszam. Minden más csak ezt
követheti. Ugyanis az erre adott valasz okafogyotta teheti a tobbi
kerdest. Egeszen egyszeruen nem lehet minden hatar nelkul ugy
zsugoritani az oraszamot, hogy ezzel _aranyban_ zsugorodik a
tartalom is. Aki ezt elhiszi, soha sem latott -- sajat gyerekkorat
leszamitva -- tantermet belulrol... Csak a sajat "lovunknal"
maradva, negy ev alatt 70 ora informatika mire eleg? A gep be- es
kikapcsolasa meg nemi egereszes. De hat lehet, jol van ez igy,
megerett mar ez a tulfejlett es pazarlo kozoktatas egy kis
sanyargatasra! :(

Fodor Zsolt irta (12 Apr 00, 23:31) "Re: [Tf] kerettanterv" targyu
leveleben:

> Mellesleg meggyozodesem, hogy a kerettanterv 1 (azaz egy)
> evet fog elni kotelezoen. Aztan megy a szemetre.

Ez (lenne) meg a jobbik eset. De egyfelol sajnos ez sem biztos,
masfelol meg az ilyen "uri moka" baromi sok penzembe kerul...
Marmint ado-forintjaimba... Ezert senkinek sem kell felelnie?

Mészáros Tamásné irta (13 Apr 2000, 6:48)
"Re: [Tf] kerettanterv" targyu leveleben:

> Ugye nem gondolod, hogy a tortenelem es az informatika visszalepes
> egyaltalan osszehasonlithato??? Amugy az egesz abbol indult ki, hogy a
> tanulok terhelese.

Hm, azt hiszem ezen dolgok felvetese es fejtegetese csak arra jo,
hogy ne a minket -- es munkankat! -- alapvetoen es durvan serto
felulrol jott iniciativa, hanem egymas ellen forduljunk... A magam
reszerol tartozkodnek osszehasonlitasoktol...

Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu

kdorozs AT ax.hu