tanforum - [Tf] civil szervezodes!

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] civil szervezodes!

  • From: "Lutter Andras, Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi" <rmgadmin AT rmg.c3.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] civil szervezodes!
  • Date: Fri Feb 4 10:35:44 2000

Bertok Csaba irta:
>1. A követeléseket konkrétan meg kell fogalmazni.
>2. Tárgyalni kell azokkal akiktol követelünk.
>3. A tárgyaló delegáció legitimitását garantálni kell. Azzal nem
>3. A sztrájkot koordinálni kell.
>4. A minimális ellátást garantálni kell.

Koszonom, Csaba, hogy vilagosabba tetted a jogi problemakat. Mivel sikerult
egy kis figyelmet kapnom, reszletesebben kifejtem, mire gondolok:

Tehat (Csaba alapjan) szuksegunk van a szakszervezetre. Igy a jogi
kepviseletet meg kell hagynunk neki.

Ami a mi (Interneten kommunikalo tanarok) feladatunk lenne: az emberek
osszefogasa, a kovetelmenyek megvitatasa, szervezes. Ugyanis szerintem ez
jobban megoldhato ilyen (szemelyesebb) keretek kozott, mint a nehezkesebb
szakszervezeti uton.

- Kovetkezokeppen kepzelem: iskolankent akar csak egy szemely kepviseltetne
magat a halozaton. Ez naprakesz velemenycseret tesz lehetove, es szerintem
hatekonyabb minden konferencianal.
- Megallapitjuk a kozos nevezot. Minden netes "kepviselo" egyeztet az
iskolajaban a kollegakkal, felmeri a hajlandosagot, la'zi't.
- Minden iskolaban vannak (ha nem, legyenek) szakszervezeti tagok. Az o
feladatuk szakszervezeti szinten megteremteni a megmozdulas jogi alapjait.
- De ezuttal a koordinalo szerepet a halozat veszi at. Ha eleg sokan
vagyunk, mivel a szakszervezet mi vagyunk, tudjuk ervenyesiteni az
akaratunkat.

(Szerintem a legfontosabb: egy plusz orat sem szabad hagyni. Ismetlem
korabbi kirohanasom lenyeget: elfogadhatatlan a fizetesemelesnek alcazott
oradij-csokkentes, es az, hogy ennek terheit fokent az elbocsatando kollegak
viselik! Felelotlenseg hagyni az oktatas szinvonalanak lezulleszteset. Es
most nem is a fizetesem emeleserol beszeltem, hanem arrol, hogy vegezhessek
ertelmes munkat!)

Kerlek, fontold meg. MUSZAJ lepni.

Lutter Andras (Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi)

Iskolank honlapja / our homepage is: www.dkrmg.sulinet.hu